خبرهای داغ:
استاندار قزوین

دانشگاه علمی کاربردی تامین کننده نیازهای تخصصی جامعه

زاهدی گفت: با راه اندازی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی، بحث مهارت آموزی و تامین نیازهای تخصصی جامعه مورد توجه قرار گرفت و با توجه به وجود نواقص در این بخش، قسمتی از اهداف ما محقق شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۴۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین عبدالمحمد زاهدی در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بیان کرد: بعد از انقلاب، در کشور و استان قزوین شاهد رشد فزاینده مراکز دانشگاهی بودیم و از همین رو در طول سال ها از نظر کمی و کیفی تغییرات قابل توجهی را مشاهده کرده ایم.
وی گفت: تعداد دانشجویان ما در مراکز پژوهشی قابل توجه است اما آنچه در سال های گذشته موجب نگرانی ما بوده این است که افراد تحصیل کرده به دنبال میزی برای استخدام بوده اند و کمتر کسی قادر به ایجاد اشتغال برای خود و دیگران بوده است.
زاهدی اظهار کرد: با راه اندازی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی، بحث مهارت آموزی و تامین نیازهای تخصصی جامعه مورد توجه قرار گرفت و با توجه به وجود نواقص در این بخش، قسمتی از اهداف ما محقق شد.
استاندار قزوین عنوان کرد: رشته های دانشگاهی باید بر اساس نیازهای هر استان ایجاد شود تا با کمک فارغ التحصیلان بتوان نیازهای منطقه را تامین کرد.
زاهدی در ادامه با اشاره به جذب بی رویه دانشجو افزود: به دلیل جذب بی رویه دانشجو با بحران صندلی های خالی در دانشگاه ها مواجه هستیم که باید برای آن تدبیری کارشناسانه اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: تعطیل شدن مراکز دانشگاهی دستگاه های اجرایی کار درستی است و زمینه را برای فعالیت بیشتر دانشگاه جامع علمی کابردی فراهم می کند و این تمرکز می تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.
استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت های خوبی در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری دارد و ما به تربیت نیروهای ماهر به ویژه در بخش گردشگری و هنر نیازمندیم.

دانشگاه علمی کاربردی تامین کننده نیازهای تخصصی جامعه
زاهدی خاطر نشان کرد: داشتن طرح آمایش در استان قزوین اندکی مسیر ما را هموار کرده و می تواند نیازهای دانشگاهی را در سال های آینده معین کند تا به بیراهه نرویم و دانشجویانی بر اساس نیاز استان تربیت کنیم که اشتغال آنها نیز تضمین شود.
وی ضمن اشاره به احداث ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اضافه کرد: این ساختمان آبرومند می تواند با رشته های کاربردی و مورد نیاز جامعه به نیازهای استانی پاسخ منطقی دهد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها