خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر ارتباط میان اعضای خانواده حفظ شود بسیاری از ارتباط‌های نامشروع رفع خواهد شد به همین علت می‌توانیم از تقویت ارتباط میان اعضای خانواده به عنوان راهکاری برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی یاد کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۵۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
تقویت روابط خانوادگی راهی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدصادق میرشفیعی در مراسم سخنرانی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه فرد بی‌توجه نسبت به صله‌رحم مورد عنایت خداوند قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: افرادی که با خانواده و فامیل خود قطع ارتباط می‌کنند در سه آیه از آیات قرآن کریم مورد لعنت خداوند قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام هم‌نشینی و هم‌صحبتی با افرادی که صله‌رحم را انجام نمی‌دهند منع کرده است، مطرح کرد: نباید صله‌رحم را به دید و بازدید‌های ایام نوروز خلاصه کرد چراکه انسان وظیفه دارد علاوه‌بر پرس‌وجو از احوال اقوام خود در مواردی به آن‌ها خیر و نیکی برساند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به اینکه در روایات آمده است که انسان نباید به ارحام خود زیان برساند، تصریح کرد: امروزه بسیاری از فساد‌های اجتماعی به دلیل نبودن روابط خانوادگی سالم است چراکه اگر اقوام با یکدیگر ارتباط داشته باشند توانمندان فامیل می‌توانند دست نیازمندان فامیل را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ارتباط میان اعضای خانواده حفظ شود بسیاری از ارتباط‌های نامشروع رفع خواهد شد به همین علت می‌توانیم از تقویت ارتباط میان اعضای خانواده به عنوان راهکاری برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی یاد کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها