خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور

۸۰۰ رشته مهارتی و کاربردی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

امید گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر دانشجو می پذیرد و تمام ۸۰۰ رشته این دانشگاه، مهارتی و کاربردی می باشد
کد خبر: ۸۹۹۹۱۵۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در مراسمی که با حضور محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و روسای دانشگاه های استان برگزار گردید، ساختمان جدید دانشگاه علمی کابردی استان افتتاح شد.
در این مراسم محمد حسین امید بیان کرد: توسعه پایدار نیازمند تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است و ما آمادگی داریم تا در این زمینه فعال عمل کنیم.
وی گفت: مراکز مهارتی در جوار صنایع می تواند خلاء مهارتی نیروی مشغول به کار در بخش تولید را پر کرده وپشتیبانی کنند و به همین دلیل با امضاء تفاهم نامه با نیروهای مسلح در گام اول برای آموزش سربازان وارد کار شده ایم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به این تفاهم نامه اظهار کرد: تمامی سربازان در دوره خدمت خود می توانند از مهارت های آموزشی برخوردار شده و کسانی که زیر دیپلم هستند در مراکز فنی و حرفه ای و مدارک بالاتر در دانشگاه علمی کاربردی دوره های رسمی پودمانی را طی کنند و در داخل پادگان ها با مهارت های مختلف آشنا شوند و بقیه را پس از خدمت در محل زندگی خود ادامه دهند و مدرک بگیرند.
امید عنوان کرد: استان قزوین با تدوین سند آمایش سرزمین، مسیر خود را مشخص و نیازهایش را شناسایی کرده و شما می توانید رشته های مورد نیاز خود را به دانشگاه اعلام کنید تا ما بر اساس آن برنامه ریزی و دانشجو جذب کنیم.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر دانشجو می پذیرد و تمام ۸۰۰ رشته این دانشگاه، مهارتی و کاربردی می باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: با مصوبه دولت حدود دو سوم مراکز علمی کاربردی کاهش یافته و در استان قزوین نیمی از مراکز باقی مانده که آماده واگذاری آنهایی هستیم که از فعالیت منع شده اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: امسال از ظرفیت یک میلیون نفری دانشگاه تنها توانستیم حدود ۲۳۰ هزار دانشجو جذب کنیم و ظرفیت خالی زیادی داریم که باید برای آن تدبیری اندیشه کنیم.
امید ضمن اشاره به ظرفیت استان قزوین در بخش های مختلف اضافه کرد: قزوین از استان های پر ظرفیت در بخش صنعت و کشاورزی و گردشگری است و ما آمادگی داریم تا نیازهای شما را در شرایط جدید تامین کنیم.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها