خبرهای داغ:
معاون دادستان قزوین:

طلاب جوان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارند

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اجرای طرح پایگاه فرهنگی و اجتماعی با همکاری تبلیغات اسلامی و استفاده از ظرفیت طلاب جوان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۹۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام محسن کرمی در خصوص اجرای طرح پایگاه فرهنگی اجتماعی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در محلات ۱۶ گانه حاشیه شهر قزوین گفت: خلاً حضور روحانیت در مسائل آسیب‌های اجتماعی کاملاً محسوس و انکار ناپذیر است و در مراکز مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، مانند کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز مشاوره در خصوص طلاق می توان گفت هیچ طلبه‌ای حضور و فعالیت ندارد و در ایام تبلیغ و اعزام مبلغ با رویکرد آسیب‌های اجتماعی، اعزامی نداریم.
وی ادامه داد: جای خالی چنین طرحی از سال‌های قبل احساس می‌شد که در چند سال اخیر طرحی را در خصوص مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد دادیم تا از ظرفیت حوزه علمیه و روحانیت استفاده شود که مورد استقبال قرار گرفت هر چند به نتیجه نرسید اما امروز با گذشت چند سال خوشبختانه اجرای چنین طرحی به همت سازمان تبلیغات آغاز شده ودر حال اجراست که ارزشمند است.
حجت الاسلام کرمی افزود: اجرای این طرح با محور طلبه‌ها برای برخی از نهادها و ارگان‌ها نه تنها جاذبه ندارد که شاید دافعه هم داشته باشد به همین دلیل از ظرفیت‌های آن غافلند و گاهی مخالف اجرای آن هم هستند ولی در میان آحاد مردم، آنچه در مدت برگزاری این طرح دیده شده، استقبال قابل توجه از آن است که با شکل‌گیری ارتباط صمیمی بین مبلغان و مردم، امیدواری خوبی بین مردم این مناطق ایجاد شده و بسیاری از مشکلات خانوادهای دارای آسیب به همت و پیگیری مجریان برطرف شده است.
وی اظهار کرد: بسیاری از مردم محروم مناطق حاشیه نشین به واسطه این طرح و حضور روحانیون و مبلغان دینی توانستند با مسئولان ارتباط داشته باشند و مشکلانت خود را مطرح کنند و این ظرفیت به اعتماد سازی به نظام و انقلاب و اتکا به ظرفیت‌های دینی برای حل مشکلات عمومی قابل توجه است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری و همراهی سایر ادارات است و با تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورز در همین راستا، باید ضمن شناساندن ظرفیت‌های آن، بتوان از امکانات و خدمات ادارات و ارگانها در پیشبرد و تداوم طرح استفاده بیشتری کرد.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش ۱۶ طلبه جوان و بانشاط، به تداوم این طرح امیدوار شده ایم و از آن استقبال می کنیم اما ضرورت دارد با ارتقاء قابلیت‌های طرح برای تداوم و موفقیت طرح گامهایی برداشته شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار