رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایجرود:
همکاری مردم در بجا آوردن حق واقف لازم و ضروری است، وقف به آبادانی و رشد فرهنگی جامعه کمک می کند.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۹۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایجرود با اشاره بر اینکه ۱۲ روستا در شهرستان ایجرود وقف مشایی هستند،گفت: وقف صدقه جاری است. ...

حجت الاسلام محمد طاهر غفاری با اشاره بر اینکه با اجرای دقیق و به موقع نیات واقفین خیر اندیش در اوقاف می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد رشد روزافزون فعالیت‌ها، گسترش برنامه‌ها و تحرک و پویایی همه بخش‌های اوقاف در شهرستان ایجرود باشیم.

وی یکی از وظایف اوقاف را جلب اعتماد مردم به اداره اوقاف برشمرد و اظهار داشت: باید اعتماد مردم به این دستگاه جلب شود تا متمکنان جامعه با اعتماد اموال خود را وقف کنند و این امر به اعمال و ارتباط ما با مردم برمی‌گردد.

رئیس اداره اوقاف ایجرود، با اشاره بر اینکه رسانه و تبلیغ نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند، ادامه داد: آشنایی مردم با اداره اوقاف و امور خیریه می تواند به آگاهی مردم در خصوص وظایف اوقاف و امور خیریه شهرستان موثر باشد.

حجت الاسلام غفاری در ادامه با تأکید بر دقت بیشتر مردم و مسؤولان در زمینه پرداخت حق و حقوق قانونی موقوفات بیان کرد: همین موضوع موجب ترویج بیشتر سنت حسنه وقف و اعتماد بیشتر سایر مردم به انجام سنت حسنه وقف خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف ایجرود با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۲ روستا در شهرستان ایجرود وقف مشایی هستند، تصریح کرد: این روستاها شامل روستای قارخوتلو، اوچ تپه، یار کندی، قزلجه، ارکویین، باریکاب است.

حجت الاسلام غفاری با تاکید بر اینکه وقف صدقه جاری است، افزود: از اهداف عمومي كه مي‌تواند دروقف تحقق پيدا كند، دستگيري مستمندان، كمك به محرومان، سامان دادن زندگي فرودستان، تعديل اقتصادي، هم سطح كردن زندگي مردمان، نشر علم و دانش، گسترش فرهنگ و آموزش به ويژه آموزش معارف اسلامي و مباني ديني، احداث و ايجاد مساجد، تكايا، كتابخانه‌ها، مدارس، بيمارستانها، است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایجرود با تاکید بر اینکه همکاری مردم در بجا آوردن حق واقف لازم و ضروری است، گفت: وقف به آبادانی و رشد فرهنگی جامعه کمک می کند.

 

ارسال نظرات