اجراي طرح پایش و ارزیابی فراگیر 164 مهدکودك تحت نظارت بهزیستی استان زنجان توسط تیم ارزیاب استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۰۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: کودکی مهمترین دوران شکوفایی انسان و اساسی ترین پایه تامین کننده سلامت در دوره هاي بعدي زندگی از لحاظ جسمانی ، روانی و شخصیتی است .

سلمان حسینی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر بر رشد همه جانبه کودکان ، عوامل محیطی است، افزود: شرایط فیزیکی و تجهیزات موجود،بهداشت و ایمنی،تغذیه ،رعایت قوانین و مقررات و نیروي انسانی کارآزموده و دوره دیده مهمترین شاخص هایی هستند که در مهدهاي کودك تحت نظارت بهزیستی ارزیابی می شود.

وي اظهار داشت: رتبه بندي مهدهاي کودك شهري و سطح بندي مهدهاي کودك روستایی از اهدافی است که این طرح دنبال می کند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: مهدهاي کودك شهري مناطق کم برخوردار و مهد هاي روستایی به رتبه هاي یک تا سه و مهدهاي کودك شهري نیز بر اساس کیفیت ارائه خدمات به یک تا چهار ستاره درجه بندي می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان تصریح  کرد: تجارب و بازخوردهایی که کودکان از محیط دریافت می کنند و ارتباط و تعاملی که با محیط دارند، رشد وآموزش او را تحت تاثیر قرار می دهند.

حسینی افزود : مهد هاي کودك با هدف کمک به رشد همه جانبه کودکان و رشد استعداد ها و علایق آنها شکل گرفته است و در این راستا ارزشیابی مهد هاي کودك که مسولیت خطیر پرورش و مراقبت از کودکان را بر عهده دارند از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وي رتبه بندي را عامل ارتقاء کیفی خدمات مهدهاي کودك بر شمرد و ادامه داد :مهدهاي کودك بر شخصیت کودکان تأثیر می گذارد و مربیان آموزش دیده ،کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودك می توانند به بهترین شکل کودکان را تربیت کنند.

وي افزود: مهمترین هدفی که در این طرح دنبال می شود ارتقاء سطح کیفی و بهینه سازي خدمات در مهدهاي کودك است که توسط تیم ارزیاب متخصص صورت می پذیرد.

وي گفت : این طرح از نیمه اسفند ماه سالجاري در 164 مهد کودك شهري و روستایی به صورت هماهنگ آغاز گردیده و تا پایان اردیبهشت ماه سال 97 ادامه خواهد داشت .

 

ارسال نظرات