فرماندهی انتظامی شهرستان شاهرود گفت: بالغ‌بر ۲۶ هزار انواع مواد محترقه و بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف شده است.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۰۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ سیدمجتبی اشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۶۸ طرح مختلف در قالب طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان شاهرود اجرا شد که با اجرای این طرح‌ها و با نگاه جامعه‌محوری که در نیروی انتظامی به‌عنوان یک اصل پذیرفته شده است، امنیت پایداری را در سال ۹۶ شاهد بودیم.
وی افزود: در ابتدای سال طرح نوروزی خوبی به‌صورت منسجم توسط تمام رده‌ها اجرا شد و رسانه‌ها هم پوشش خوبی داشتند و در ارزیابی انجام‌شده استان سمنان برتر بود که این طرح باید در حوزه امنیتی و خدمات‌رسانی امسال هم انجام شود.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به انتخابات برگزارشده اظهار کرد: تأمین امنیت صندوق‌ها برعهده نیروی انتظامی بود که از این مأموریت هم سربلند بیرون آمد و در داستان‌های بعد از انتخابات مدیریت خوبی انجام شد و در شادی‌ها و ناکامی‌های بعد از انتخابات در کف خیابان مشکل خاصی نداشتیم.
اشرفی با تأکید بر لزوم کمک همه به‌خصوص رسانه‌ها در راستای بسترسازی آرامش و امنیت در جامعه اضافه کرد: شاهرود در هفته نیروی انتظامی در استان سمنان برتر شد و در ارزیابی مالک اشتر شهرستان شاهرود حائز رتبه برتر توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح شد که تعامل خوب بین نیروی انتظامی، مردم و مسؤولان برقرار است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ادامه داد: مردم در شاهرود هوادار نیروی انتظامی هستند و با توجه به آمار، گزارش‌های سامانه ۱۹۷، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و مردم دوست دارند مشکلات خود را با نیروی انتظامی در میان بگذارند.
اشرفی با اشاره به ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال که طرح اقدامات نوروزی با شعار آرامش بهاری با نظم و امنیت ابلاغ شد، بیان کرد: در راستای اجرا دستورالعمل تدوین شد تا اهداف و منظور‌های طرح را محقق کنیم؛ خدمت شایسته به هم‌وطنان جز با مهربانی و محبت انجام نخواهد شد و باید با رفتار اسلامی فضایی ایجاد کنیم که مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند تا لذت نوروز را بچشند.
وی با بیان اینکه مردم به این سطح رسیدند که به سنت‌های قدیمی خود توجه کنند، تأکید کرد: ما نگاه اجتماعی به این موضوع داریم نه امنیتی و این سنت باید پاس داشته شود؛ حتماً نیروی انتظامی با هماهنگی دستگاه قضایی با افراد ناهنجار برخورد قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد.
وقوع سرقت در شاهرود پنج درصد کاهش یافت
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود اضافه کرد: بالغ‌بر ۲۶ هزار انواع مواد محترقه در این شهرستان کشف شد که زیاد است و باید مردم به سمت خرید نروند و این باید فرهنگ شود تا خودبه‌خود این موضوع جمع شود.
اشرفی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع سرقت در شهرستان شاهرود پنج درصد کاهش داشته است و دو سال پیاپی شاهد این کاهش هستیم و این عملکرد قابل‌قبول است و ۶ درصد افزایش کشف سرقت داریم.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ادامه داد: وقوع سرقت در برخی بخش‌ها کاهش بیشتری دارد، مانند سرقت مغازه که کاهش ۳۳ درصدی داشت و این با همکاری کسبه و صنوف انجام شده است که با اقدامات پیشگیرانه محقق شد.
اشرفی افزود: کشف سرقت از مغازه‌ها ۴۲ درصد افزایش یافته و اقدامات پیشگیرانه همچون نصب دوربین و همراهی مردم سبب کشف شده است و در زمینه سرقت داخل خودرو افزایش ۳۴ درصدی را شاهد هستیم که نیاز به توجه مردم دارد که از خودروی خود مراقبت کنند.
وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی سرقت منزل در شاهرود گفت: کاهش ۱۲ درصدی جرائم خشن، افزایش ۲۴ درصدی نزاع و کاهش ۳۴ درصدی چاقوکشی را شاهد هستیم که فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ادامه داد: همچنین بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف شد و تعداد پرونده‌ها ۴۵ درصد افزایش داشته است.
اشرفی با اشاره به دستگیری‌ها افزود: ابتدا در بخش سرقت و بعد قاچاقچیان و مفاسد اجتماعی ۲۸ درصد افزایش دستگیری را در شهرستان شاهرود شاهد بوده‌ایم و دو هزار و ۶۰۰ خودرو به‌واسطه نداشتن مدارک و آلودگی صوتی توقیف شدند.
فوت ۷۰ نفر در تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری شاهرود
وی افزود: تصادفات فوتی درون‌شهری و برون‌شهری شهرستان شاهرود ۱۲ درصد افزایش یافت و ۷۰ نفر فوت شدند که فوت ۴۸ نفر در جاده‌ها در اثر تصادفات رانندگی صورت گرفت.
اشرفی اضافه کرد: بحث‌های آموزشی به بیش از ۷۴ هزار شهروند در مدارس، دانشگاه و صنوف مختلف ارائه و و شورای معتمد پلیس محله در شهرستان شاهرود ایجاد شده است که امسال ۴۹ جلسه برگزار شد و ماهانه با رئیس کلانتری‌ها جلسه دارند که برای فرهنگ‌سازی در محله و شهر و نماد پلیس جامعه‌محور است و نتیجه نظرات در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به فضای مجازی عنوان کرد: افزایش ۴۲ درصدی پرونده‌ها را در این بخش نسبت به مدت مشابه گذشته شاهد هستیم که ۳۴ درصد پرونده‌های فضای مجازی را برداشت‌های غیرمجاز، ۲۳ درصد کلاهبری رایانه‌ای، ۲۵ درصد هتک حیثیت و ۱۰ درصد تهدید اخاذی شامل می‌شود و در زمینه کشف، ۱۰۵ درصد تا امروز کشف پرونده‌ها انجام شده است که از سال قبل و از شهرستان‌های دیگر اتفاق افتاده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها