استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان آماده استقبال از مهمانان نورزی از سراسر کشور است.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۱۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، فریدون همتی در چهارمین نشست ستاد خدمات سفر استان گفت: نظارت بر بازار، پاک سازی سواحل، روشنایی خیایان آماده سازی مدارس برای اسکان فرهنگیان، راه اندازی سامانه پیامکی معرفی نقاط دیدنی استان از برنامه‌هایی است که برای خدمت رسانی به مهمانان تدارک دیده شده است.

وی گفت: براساس سیاست دولت در ایام نوروز قیمت هیچ کالا و خدمتی افرایش نمی‌یابد و اداره کل تعزیرات حکومتی با متخلفان و گران فروشان برخورد می‌کند.
استاندار هرمزگان از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خواست در بخش‌های مختلف خبری و تولیدی گزارش‌هایی را از جاذبه‌های گردشگری استان پخش کند.
همتی از مدیران و دستگاه‌های اجرایی خواست برای خدمت رسانی بهتر به مسافران نوروزی، زمان تعطیلات در استان حضور داشته داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان نیز در این نشست گفت: چهار و هزار ۶۰۰ تخت در استان به غیر از مناطق آزاد وجود دارد که به گردشگران خدمات ارئه می‌دهند.
محسن ضیایی افزود: یازده بوستان در بندرعباس با ظرفیت برپایی هم زمان دو هزار و ۵۰۰ تخته چادر و ۱۵ پارک و بوستان در شهرستان‌ها آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.
وی افرود: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران نوروزی، بیش از دویست هزار نقشه و بروشور توزیع می‌شود
ضیایی گفت: در نوروز ۹۶ سه میلیون نفرمسافر وارد استان شدند.
وی افزود: در ورودی‌های استان برنامه موبایلی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان برای مسافران نوروزی قابل دریافت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: از بیست و ششم تا بیست و نهم اسفند نیز در سراسر استان نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شود
ضیایی گفت: از دوم فروردین سال ۹۷ طرح نوروزگاه با معرفی آیین‌ها و مراسم سنتی هرمزگان در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان نیز در این نشست گفت: پنجاه و چهار فروند شناور مسافربری و شصت و پنچ لندینگ کرافت عملیات جابجایی مسافر و خودرو را در بنادر استان برعهده دارند.
اله مراد عفیفی پور افزود: ۱۵ فروند لنج سنتی نیز برای گردشگری دریایی در استان فراهم شده است.
وی گفت: بیش از هشت اسکله گردشگری ویژخ ایام نوروز در استان جانمایی شده است که اسکله‌های کندالو، جزیره هنگام و روستا‌های شیب دراز و سهیلی در جزیره قشم آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.
عفیفی پور با اشاره به اینکه سی و هفت فروند شناور هم تامین ایمنی، جستجو و نجات دریایی را برعهده دارند گفت: دوازده تیم بازرسی فنی در بنادر استان مستقر هستند.
ارسال نظرات