پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در سنندج برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: موفقیت رزمنده‌های ما در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی مرهون مقاومت، فداکاری، ایثار، تقوا و تدین مادران و همسران آنهاست که زمینه را فراهم کردند تا رزمندگان به دفاع از آب و خاک بپردازند.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۲۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مراد حسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و استقامت که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند؛ مقاومت و فداکاری زنان در جنگ تحمیلی آنقدر اعجاب انگیز است که قلم از نگاشتن آن عاجز است لذا سازمان نقش مشارکت زنان در دفاع مقدس سه برنامه اصلی و تعریف شده را در اهداف کاری خود قرار داده که شناسایی زنان ایثارگر دفاع مقدس و ایجاد بانک اطلاعاتی، تولید و چاپ کتاب زنان ایثارگر و برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از جمله این اهداف است.

سردار حسنی به نقش‌آفرینی زنان انقلابی در دوران دفاع مقدس و هراس دشمن از روحیه زنان مسلمان اشاره کرد و گفت: نقش زنان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار و نقشی بی‌بدیل بود که باید برای نسل جدید تبیین شود.

وی گفت: بر مادران و همسران شهداء فرض است در این روز با عظمت با تکریم همسران و مادران شهید یاد اسوه‌های صبر و مقاومت را در اذهان عمومی زنده نگه داشته و همچنان به عنوان سربازان حقیقی در تبعیت از ولایت در خط مقدم نشر ارزش‌ها بکوشند.

وی با اشاره به نقش و مسئولیت مهم زنان در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: زنان به‌صورت خودجوش و همپای مردان در تمامی دوران دفاع مقدس در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند.

در دوران دفاع مقدس بیشترین مشکلات خانه، تربیت فرزندان و مدیریت خانواده بر دوش بانوان بود و توفیقاتی که امروز نصیب جانبازان و شهدا شده به برکت بانوانی بوده که فرزندان شایسته‌ای تحویل جامعه داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امروز چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و استکبار خواب راحتی به برکت وجود انقلاب ندارد چرا که کشور ما از هر لحاظ در منطقه و خاورمیانه اثرگذار است و با تمام توان وارد میدان شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: دشمنان امروز دست به دامان کشور‌های دیگر علیه ایران شده‌اند و حتی حضور ایران در کشوری مانند سوریه را سد راه توطئه‌های خود می‌دانند.

حسنی با اشاره به جایگاه‌ها بانوان در جامعه امروز بیان کرد: امروز بانوان وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند و باید با تربیت فرزندانی در شان جامعه اسلامی آینده آن‌ها را تضمین کنیم.

وی ایران اسلامی را الگوی جهانی خواند و اضافه کرد: تا زمانیکه وحدت شیعه و سنی در کشور وجود داشته باشد ایران همچنان سرآمد جهان خواهد بود.
وی گفت: مردم ما همیشه آگاه و بیدار هستند و اجازه نخواهند داد دشمنان با توطئه‌افکنی خود تفرقه‌ای بین آن‌ها ایجاد کنند و برای حفظ ایران اسلامی و ارزش‌های دینی خواهند کوشید.

وی مادران و همسران شهدا را ذخایر ارزشمندی برای تداوم راه شهیدان و نظام و نماد ایثار، از خود گذشتگی و سمبل فداکاری دانست و تصریح کرد: اگر ایثار و فداکاری این عزیزان نبود امروز شاهد این عظمت برای کشور نبودیم. مادران و همسران شهدا با از خود گذشتگی و ایثار، فرزندان و همسران خود را، تا سر حد شهادت همراهی کردند. با ایثار و از خود گذشتگی این اسوه‌های صبر انقلاب اسلامی ایران به رشد و بالندگی امروز خود رسید.

وی افزود: مکتب اسلام ما را برای همیشه پیروز کرده است چرا که شهادت دارد، اما اسارت ندارد.

شهادت سرمایه و مدالی است که خداوند به هر کسی نمی‌دهد

در ادامه‌ی این جشنواره حجت الاسلام علیرضا باباشاهی نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس گفت: شهادت سرمایه و مدالی است که خداوند به هر کسی نمی‌دهد و کسانیکه این مدال را دریافت کردند به بهشت خداوندی مفتخر شدند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان سی چهل سال قبل خطری برای کشور احساس کردند که برای مقابله با این خطر جان خود را فدا کردند، افزود: شهدا جان خود را سپر قرار دادند و نام و یادشان جاودان ماند.

وی با اشاره به اینکه ۵۴۰ شهید کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: گرچه در این استان ۲۳ هزار نفر شهید شدند، اما پنج هزار و ۴۰۰ نفر بومی بودند که برای بلند کردن پرچم جمهوری اسلامی و حاکم شدن کلمه لا اله الا الله جان دادند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس یادآور شد: امروز نیز خطراتی وجود دارد که وظیفه ما آگاهی در برابر این خطرات است تا دشمن به اهداف خود نرسد.

حجت‌الاسلام باباشاهی با بیان خطرات جامعه امروزی بیان کرد: گرانی، کمبود‌ها و بسیاری از مشکلات موجود همگی قابل حل است، اما اگر امنیت در جامعه وجود نداشته باشد نمی‌توان هیچ مشکلی را حل و فصل کرد.

وی عنوان کرد: دشمن امروز به دنبال گرفتن امنیت جامعه ماست و هر حرکتی که دشمن برای ضربه زدن به امنیت ایجاد می‌کند باید در برابر آن ایستاد.
وی اظهار کرد: هدف شهدا حفظ اقتدار نظام اسلامی بوده و قطعا اگر شهیدان امروز در کنار ما بودند و تهدیدات امروز دشمنان را می‌دیدند بازهم عکس‌العمل نشان می‌دادند.

در این مراسم از چهار جلد کتاب اسوه‌های صبر و استقامت در حوزه مقاومت زنان رونمایی شد و ۲۷ کتاب دیگر در دست اقدام است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار