رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز؛

اخد 364 رقبه سند در محدوده بازار تبریز/سردرب موقوفات در آستانه نوروز در بازار نصب می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز گفت: 364 رقبه سند در سال جاری در محدوده بازار تبریز اخذ شده است.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۲۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام رضا جعفری با بیان اینکه بازار تبریز یکی از مهم ترین مراکز تجاری، اقتصادی و فرهنگی این کلانشهر است، اظهار داشت: در این بازار ده ها مسجد تاریخی، بیش از هفت حوزه علمیه سطح تراز اول و دو باب امامزاده وجود دارد که به واسطه روحیه خیریه بازاریان در این مرکز مراسمات عزاداری برای اهل بیت (ع) و تأمین نیازهای نیازمندان صورت می گیرد.

وی افزود: از قدیم الایام این بازار به دلیل وجود حوزه های علمیه ای همچون حسن پادشاه، طالبیه، صادقیه، خواجه علی اصغر، حاج صفرعلی، کاظمیه و اکبریه همواره به عنوان مرکز علم و گفتگو و مباحث دینی و تحصیلی مطرح بوده که اساتید و علمای بزرگواری همانند آیت الله شیخ جواد تبریزی، علامه جعفری، علامه امینی، علامه طباطبایی و سایر علما در این مراکز تدریس و تحصیل کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز در ادامه اظهار کرد: وجود آستان مقدس امامزاده سیدجمال (ع) و آستان مقدس امامزاده علی بن مجاهد (ع) باعث نورانیت و اهمیت ویژه این منطقه تاریخی شده است و همچنین وجود مساجدی همچون مسجد 63 ستون، جامع، امام جمعه، آیت الله خسروشاهی، آیت الله اهری، قزلی، صاحب الامر، میلی و ده ها مسجد دیگر پناهگاه امنی برای مومنین شده است.

وی با بیان اینکه بازاریان در طول تاریخ در انجام امورات خیریه نیز پیش قدم بوده و موقوفات بسیاری را به ثبت رساندند، ادامه داد: افرادی چون محمدتاجر کرباسی موقوفات فراوانی انجام دادند که بدین واسطه یک و نیم دانگ بازار مظفریه، چهار دانگ تیمچه سیدحسین، شش دانگ تیمچه صادقیه اعم از یمن دوزان، دالان خونی، پاساژ صاحب الامر، تیمچه رضوی، پاساژ سرای اعظم و بسیاری از اماکن بازار تبریز جهت انجام امور خیریه وقف شده اند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز در سال جاری اظهار کرد: 886 رقبه سند در سال جاری در محدوده موقوفات این ناحیه اخذ شده که در جهت تثبیت، نوسازی و بهسازی با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری منطقه 6 تبریز، موفق به دریافت سند برای 364 رقبه در بازار تبریز شدیم.

وی همچنین ادامه داد: در جهت ساماندهی و بروز رسانی اجارات صادقیه و خواجه علی اصغر به جد اقدام شده و صددرصد امورات انجام شده که امیدواریم سال آینده در جهت ثبت مالکیت تمام رقبات موجود و ساماندهی اجارات اقدام شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز بر پلاک گذاری موقوفات اشاره کرد و گفت: پلاک گذاری و نصب سردرب موقوفات در آستانه عید نوروز صورت می گیرد که امیدواریم در جهت زیباسازی محیط بازار کمک بسزایی انجام دهد.

حجت الاسلام جعفری همچنین در ادامه به یخچال صادقیه در بازار تبریز اشاره کرد و گفت: این یخچال که جزوء موقوفات صادقیه است جهت تبدیل شدن به موزه آماده واگذاری به شهرداری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار