خبرهای داغ:
تمام اتاق حمزه پر از تصاویر شهدا بود ، زمانی که برای گرفتن وسایلش به محل خدمتش رفتم تصاویر شهدا را از کیفش یافتم ، عاشق شهادت بود و این مطلب را برای همه عنوان می کرد که من عاشق شهادت هستم.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۵۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  شهید حمزه حاجی زاده پانزدهم اسفند 68 در روستای چنگاز آمل از توابع استان مازندران متولد شد.پدرش پاسدار و مادر خانه دار بود.مقاطع تحصیلی را تا دیپلم در آمل ادامه داد تا اینکه به استخدام ناجا درآمد. با اینکه پدرش پاسدار بود و بارها به وی گفته بود که می تواند به راحتی در سپاه پاسداران استخدام شود ولی پلیس شدن را بسیار دوست داشت. با اینکه یک بار در مرحله ابتدایی گزینش رد شده بود با سعی و تلاش زیاد بالاخره استخدام شد.

برادر شهید حاجی زاده در خصوص برادرش این‌چنین می‌گوید: «زمانی که برای اولین در مراحل ابتدایی استخدام ناکام مانده بود شبی خواب امام خمینی (ره) را می بیند که در خواب به او می گوید: "مجدد اقدام کن که ان‌شالله قبول خواهی شد" و پس از آن خواب توانست مراحل استخدامی را پشت سر بگذارد و به استخدام ناجا در آید.

عنوان

با توجه به اینکه حمزه در خانواده ای نظامی -فرهنگی متولد شده بود و با روحیه بسیجی که داشت کار در نیروی انتظامی را بهتر می دید و دوست داشت در بحث امنیت و مبارزه با فساد و قاچاق و هم در اصلاح فضای جامعه نقش مستقیم داشته باشد.

تمام اتاق حمزه پر از تصاویر شهدا بود ، زمانی که برای گرفتن وسایلش به محل خدمتش رفتم تصاویر شهدا را از کیفش یافتم ، عاشق شهادت بود و این مطلب را برای همه عنوان می کرد که من عاشق شهادت هستم و آرزویم این است که به شهادت برسم.او در چهاردهم شهریور 88 به پادگان ثامن الائمه مشهد جهت طی کردن دوره آموزشی اعزام شد و با رسته دریابانی دوره آموزشی را به اتمام رساند و جهت ادامه خدمت به پاسگاه گوکسر در شهرستان جاسک  واقع در استان هرمزگان منتقل شد.

حمزه 4 سال در آن پاسگاه خدمت کرد به نحوی که اکثر بومیان آن منطقه از او به نیکی یاد می کردند ، تا اینکه در چهارم خرداد 93 در حین انتقال قایق ها توقیفی به پارکینگ بر اثر درگیری با اشرار و قاچاقچیان به دریا پرت شده و پیکر مطهرش پس از سه روز جستجو در آبهای نیلگون خلیج فارس پیدا می شود.وی از آخرین مرخصی برادرش می گوید: در آخرین مرخصی اهل خانواده را برای گردش به بیرون از منزل برد و به مادرم میگفت که تا میتوانی نوازشم کن این بار آخری است که مرا می بینی.»

برادر شهید از خصوصیات اخلاقی حمزه می گوید: حمزه مقید به دستور دین بود و راه دین را می رفت و هیچ گاه کاری نمی کرد که حرمت دین شکسته شود.دغدغه فرهنگی داشت از همان نوجوانی در بسیج محله حضور داشت و فعالیت می کرد ، فردی مردم دار بود زمانی که برای تحویل پیکرش به محل خدمتش رفته بودم همکارانش میگفتند همیشه در حال خدمت به مردم بود ، بومیان آن منطقه حمزه را کاملا می شناختند و از او به نیکی یاد می کردند.

از دیگر اخلاق نیکش قرض دادن بود،همیشه به دوستان نیازمندش پول قرض می داد و هر زمان می پرسیدم که چه مقدار پول به بقیه دادی می گفت نمی دانم.

وی همچنان از اجر شهادت کسی می گوید که در آب به شهادت می رسد:بنابر روایات اجر شهادت کسی که در آب به شهادت می رسد برابر با دو شهید است و در روایت دیگری آمده کسی که در آب به شهادت می رسد عزرائیل اجازه قبض روح را ندارد جز خداوند منبع (محاسن برقی، ج‌، ص164، سنن ابی داوود، ج 1، ص  559)»

همسر شهید حاجی زاده نیز در خصوص همسرش می‌گوید: حمزه کلیپ های همسران شهدا را که با صلابت صحبت می کردند را برایم می آورد و می گفت : دوست دارم بعد از شهادتم اینگونه قوی و محکم باشی

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها