امام جمعه درگز خطاب به مسئولان کشور:
امام جمعه درگز خطاب به مسئولین کشور گفت: بیت المال را صرف سیاسی کاری نکرده و افراد مومن و انقلابی را به بهانه اعتدال کنار نگذارید.
کد خبر: ۸۹۹۹۳۴۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه نکته‌های بسیار زیبایی در خصوص مدیریت بیان فرمودند که از جمله آن‌ها می‌توان به رعایت حق مداری، عدالت محوری و کسب رضایت عمومی مردم اشاره کرد.

وی افزود: مدیریتی که دارای این سه ویژگی باشد، هم مورد رضای خدا بوده و هم در نزد بندگان خدا مقبولیت دارد؛ این به معنای تضمین دوام مدیریت و بقای حکومت است.

امام جمعه درگز عنوان کرد: یکی از آسیب‌هایی که برخی از مسئولان را گرفتار خود کرده این است که آن‌ها به دنبال کسب رضایت افراد خاصی هستند ولو اینکه اکثر مردم ناراضی باشند؛ اما باید توجه داشت که نارضایتی توده مردم، رضایت اقلیت پر توقع را بی اثر می‌سازد.

وی بیان کرد: عدم تعهد لازم و تخصص کافی مسئولان رابطه‌ای، به نظام ضربه می‌زند؛ اگر تعیین مسئولیت‌ها بر اساس شایستگی و ضابطه باشد، هر کسی در جای خود قرار می‌گیرد و آسیبی هم به نظام وارد نخواهد شد.

امام جمعه درگز با اشاره به رفتار بعضی مسئولان اجرایی کشور تصریح کرد: بیت المال را صرف سیاسی کاری نکرده و افراد مومن و انقلابی را به بهانه اعتدال کنار نگذارید؛ خدای متعال در قیامت برای تک تک این رفتار‌ها از ما طلب پاسخ می‌کند.
 
حجت الاسلام ایروانی گفت: دشمن به دنبال این است که مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کند؛ در این راه اگر با ضعف مدیریتی خود به مقاصد دشمن کمک کنیم مرتکب خیانت شده و باید پاسخگو باشیم.

در این جلسه محمد حسن فرهادی ضمن ابراز امیدواری برای تلاش مسئولان در جهت حل معضلات فعلی جامعه عنوان کرد: در کشور توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر با برنامه ریزی صحیح و دقیق و حرکت از نقطه موجود به وضعیت مطلوب.

فرماندار درگز تاکید کرد: اگر حرکت ما به سمت روش‌های علمی و مدبرانه و برنامه ریزی شده باشد، هیچ شکستی برای ما وجود نخواهد داشت.

وی به تشریح نشانه‌های مدیران موفق پرداخت و گفت: اگر بتوانیم وضعیت موجود را شناسایی کرده و با توجه به مقدورات، در جهت رفع تهدید‌ها و موانع پیش رو راهکاری ارائه کنیم می‌توان گفت: در زمینه کاری خود موفق بوده ایم.

فرهادی بیان کرد: مردم از مسئولان انتظار کار‌های حکیمانه دارند، البته در این راه اقدامات بسیار خوب و اساسی هم صورت گرفته و غفلت‌هایی هم وجود دارد که باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.

فرماندار درگز گفت: همه ما باید با همت مضاعف تلاش کنیم تا در سالی که پیش رو داریم، خدمات متنوع و ارزنده‌ای به مردم ارائه کرده و به صورت دوره‌ای گزارش عملکرد خود را در محضر مردم ارائه کنیم.

وی به تشریح عواقب و خطرات اقدامات نابهنجار شب چهارشنبه سوری پرداخت و در ادامه از اعضای جلسه خواستار شد تا در آستانه سال جدید، هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته و زمینه مناسبی برای ورود میهمانان به شهر فراهم کنند.

خاطر نشان می‌شود؛ در پایان این جلسه مسئولان برخی ادارات به بیان گزارش عملکرد خود پرداخته و موانع و مشکلات موجود را بررسی کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها