رییس سازمان بسیج مداحان کشور در جمع مداحان تربت حیدریه:

چهره‌های درخشان و گمنام جامعه مداحی شناسائی و معرفی شوند

رییس سازمان بسیج مداحان کشور به سیاست سازمان در سال آینده اشاره کرد و افزود: تمرکز زدائی یکی از سیاست‌های سال آتی بسیج مداحان است و با توجه به استعداد‌ها در شهرستان‌ها و سایر مراکز استان‌ها باید چهره‌های درخشان و گمنام جامعه مداحی شناسائی و معرفی شوند.
کد خبر: ۸۹۹۹۳۵۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجتبی روشن روان، در جمع مداحان و شعرای آئینی کانون بسیج مداحان تربت حیدریه اظهار داشت: رمز ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی در حضور همه جانبه و مخلصانه همه آحاد و اقشار مختلف جامعه در صحنه‌های مختلف نظام است و لذا با قدردانی از این نعمت الهی باید در ادامه این راه و تحقق آرمان‌ها بیش از گذشته تلاش کرد.

وی تصریح کرد: این ماندگاری برای جامعه مداحان قابل تامل است و مهمترین نکته آن استفاده از این ظرفیت برای شناسائی ارزش‌ها و دستاورد‌ها و شناساندن آن به مخاطبین است.

روشن روان، بهترین راهکار برای غلبه بر هجمه‌ها علیه انقلاب و نظام را فعالیت تشکیلاتی و اثرگذار دانست و از اخلاص و حضور همه جانبه در عرصه‌های مختلف بعنوان مهم‌ترین شاخصه در این رویکرد یاد کرد.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور افزود: هر ۵ سال یکبار هیئت‌ها پوست اندازی و بافت آن تغییر می‌کند، لذا هر فعالیتی که برای هیئت‌ها و حضرت سیدالشهدا علیه السلام انجام می‌گیرد باید از روی اخلاص باشد تا ماندگار و اثر بخش بماند.

وی با بیان اینکه مداحان نباید تنها به محیط اطراف خود اکتفا کنند، افزود: با توجه به امکانات و ظرفیت میدانی که در اختیار جامعه مداحی وجود دارد باید شعرا و واعظین با نگاه عمیق و دقیق خود در پی تبلیغ اثر بخش دین مبین اسلام باشند.

روشن روان بیان کرد: امروز دشمن با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که دارد تا کوچکترین رفتار این مردم را در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌کند، بنابراین باید فعل خواستن را در خودمان صرف کنیم و استعداد‌های بالقوه را به فعلیت برسانیم.

رییس سازمان بسیج مداحان از کادر سازی بعنوان دیگر شاخصه مداحان یاد کرد و گفت: این کادرسازی برای انقلاب باید به گونه‌ای باشد که افراد تربیت شده در این دستگاه بتوانند جانشینان خوبی برای جامعه مداحی و هیئت‌های مذهبی باشند.

وی بیان کرد: در برهه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی و بنا به ضرورت، ما فقط دفاع کردیم و بعد از آن نیز نتوانستیم به گونه شایسته‌ای برای انقلاب در عرصه‌های مختلف کادر سازی کنیم، لذا امروز یکی از ضروریات‌های نظام کادرسازی در ابعاد مختلف است.

روشن روان به سیاست سازمان مطبوع خود در سال آینده اشاره کرد و افزود: تمرکز زدائی یکی از سیاست‌های سال آتی بسیج مداحان است و با توجه به استعداد‌ها در شهرستان‌ها و سایر مراکز استان‌ها باید چهره‌های درخشان و گمنام جامعه مداحی شناسائی و معرفی شوند.

حمیدرضا عیدی رییس کانون بسیج مداحان تربت حیدریه گفت: ۲۴۳ نفر از مداحان و شعرای آئینی این شهرستان در کانون بسیج مداحان ساماندهی شدند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و اردو‌های زیارتی و سیاحتی و همچنین جلسات مستمر برای بسیج مداحان خبر داد و افزود: ظرفیت بالای مداحان و شعرای آئینی تربت حیریه باعث شده علاوه بر حضور چهره‌های شاخص در برنامه‌های کشوری و استانی علاقمندان زیادی جذب کانون بسیج مداحان شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار