صادرات ۶۱۸ هزار تنی کالای غیر نفتی از مازندران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران : ۶۱۸ هزار تن کالای غیر نفتی از ابتدای امسال تا ۱۵ اسفند از مازندران صادر شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۴۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله مهاجر در نشست خبری , ارزش این میزان صادرات را ۳۸۳ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ظرفیت مازندران برای صادرات کالا‌های غیر نفتی سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است و زمانی محقق می‌شود که موانع موجود مانند کمبود زیرساخت‌های صادراتی، سخت گیری برخی کشور‌های همسایه و بالا بودن تعرفه گمرکی برطرف شود.

وی میزان صادرات پارسال مازندران را ۸۱۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: صادرات مازندران امسال حدود ۲۰۰ هزار تن کمتر از پارسال بود.

مهاجر یکی دیگر از مشکلات صادرات را نحوه تحقق اصل ۴۴ اعلام کرد و افزود: بر اساس این اصل صادرات به بخش خصوصی باید واگذار می‌شد، اما در کشور ما هنوز این اتفاق نیفتاده است و سازمان‌های دولتی همچنان متولی حوزه صادرات کشور هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد لبنی و پروتئنی استان به تنهایی می‌تواند سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته باشد اگر مشکلات صادرات برداشته شود.

وی با بیان اینکه صادرات نیازمند یک متولی پاسخگو است، افزود: چند مجموعه اکنون در کشور متولی صادرات هستند و اگر مشکلات حوزه صادرات را نتوانیم حل کنیم در همین وضعیت باقی می‌مانیم.

مهاجر گفت: دولت که کاملا به مشکلات بخش خصوصی اشراف دارد اگر مسئولیت صادرات را به اتاق بازرگانی واگذار نمی‌کند حداقل یک متولی مشخص کند که پاسخگو باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها