خبرهای داغ:
مریم سلیمانی نویسنده‌ی دفاع مقدس گفت: راهیان نور حماسه عظیمی است که اجازه‌ی فراموشی فرهنگ ناب انقلاب را نمی‌دهد و به همین دلیل دشمنی دشمنان در این زمینه روز به روز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۷۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰

مریم سلیمانی نویسنده دفاع مقدس و صاحب کتاب «حاج عظیم» در گفتگو با خبرنگار جهاد رسانه‌ای شهید رهبر با اشاره به اینکه این کتاب به خاطرات فرمانده لشکر هفت ولی‌ عصر که معروف به عمود لشکر هفت بود می‌پردازد گفت: چند سالی است به کار جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس مشغول است و ویراستاری دو کتاب با نام‌های «ناگفته‌های خاکی» که خاطرات شفاهی آقای اکرام‌فر از فرماندهان گردان بلال لشکر هفت ولی عصر(عج) را در برمی‌گیرد و خاطرات شفاهی آقای کریم‌پور فرمانده گردان سلمان را در کارنامه‌ی خود دارد. 
 
وی ادامه داد: به دلیل اینکه فعالیت‌های بانوان در دفاع مقدس آن‌گونه که باید ثبت و ضبط نشد بعد از جنگ هم حضورشان به صورت عمیق برجسته نشده،‌ در حالی که نقش و حضور بانوان در دفاع مقدس و علی‌الخصوص در پشت جبهه بسیار گسترده بوده و پتانسیل بالایی داشته‌اند. 
 
سلیمانی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه هشت سال دفاع مقدس در رشد و تبلور انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده داشته، هم اکنون اردوهای راهیان نور در همین مسیر قدم برمی‌دارد و نسل جدید ما می‌تواند با حضور در این اردوها، دفاع مقدس و مسائل مربوط به آن را بهتر درک کند، شهدا بسیار ارزشمند هستند و به همین دلیل باید با عمق بخشیدن به راهیان نور اجازه نداد ارتباط نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس و سیره‌ی شهدا گسسته شود. 
 
وی با این توضیح که دشمنان انقلاب اسلامی از راهیان نور واهمه دارند تاکید کرد: راهیان نور حماسه عظیمی است که اجازه‌ی فراموشی فرهنگ ناب انقلاب را نمی‌دهد و به همین دلیل دشمنی دشمنان در این زمینه روز به روز بیشتر می‌شود. 
 
مریم سلیمانی با تاکید بر نقش بالای بانوان در راهیان نور گفت: اثرگذاری زنان در فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه بیشتر از سایرین است، دختران امروزِ ما مادران فردا هستند و به همین خاطر باید آن‌قدر کار فرهنگیِ ما عمیق و چشم‌انداز ما کلان باشد که بتوان برای آینده‌ی انقلاب اسلامی حساب ویژه‌ای را روی این مادرانِ فردا باز کرد. 

وی در پایان گفت: یاد شهدا باید به عنوان چراغ راه قرار بگیرد و مسئولین در راستای این مهم باید افراد دغدغه‌مند انقلابیِ را حمایت کنند تا در روشن نگه داشتن این چراغ موفق‌تر باشیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها