دادستان یزد:

خانواده ها برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را مدیریت کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: چهارشنبه سوری یک جشن سنتی و باستانی ایرانیان است که اگر خانواده ها خود جوانان را کنترل و در محلات برگزاری جشن را مدیریت نمایند، هیچ اتفاق ناگواری رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۸۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی اکبر شمس در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: فضای هیجانی و احساسی جوانی باید تحت نظارت خانواده قرار گیرد تا مبادا تحت شرایط و جو موجود حوادث تلخی رقم بخورد.

این مقام قضایی با اشاره به بعضی از اقدامات ضد فرهنگی و مخل در نظم در سنوات اخیر اظهار داشت: عده‌ای با عنوان جشن چهارشنبه سوری اقداماتی را انجام می‌دهند که نه تنها ریشه در فرهنگ و سنت‌های این مرز و بوم ندارد بلکه مورد اعتراض و انزجار بسیاری از مردم متین و متدین یزد نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی باید با جرائم مشهود برخورد کند و در مورد سایر جرائم احتمالی نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و ساز و کار صدور مجوز‌های قضایی جهت برخورد با افراد مخل امنیت تدارک شده است.

دادستان یزد ایجاد فضایی امن و آرام برای شادی و تفریح مردم را خواسته مجموعه قضایی و امنیتی و انتظامی دانست و بیان داشت: تلاش همه مجموعه‌ها برگزاری جشن چهارشنبه سوری در یک فضای مناسب و امن برای مردم است.

وی با اعلام این مطلب که به هیچ کس اجازه خدشه به امنیت مردم را نخواهیم داد، اظهار داشت: به افراد مظنون، مشکوک و افراد دارای سابقه کیفری که بیم تخطی از قوانین و مقرارت از آنان می‌رود نیز پیام پیشگیرانه ارسال شده است.

شمس، بر توقیف و برخورد با خودرو‌های مخل نظم تأکید کرد و گفت: با خودرو‌هایی که با رانندگی‌های حادثه ساز، تجهیزات صوتی خاص و... به آرامش مردم و نظم اجتماع ضربه می‌زنند برخورد می‌شود و خودروی‌های توقیف شده تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف خواهند ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار