خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۹۹۵۳۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در سرمقاله "صبح نو" آمده است:

در ماه‌های اخیر نمونه‌های کوچکی از توطئه‌های دشمن در خیابان‌های پایتخت یا برخی دیگر از شهرهای کشور دیده شد که همگی به لطف الهی نتوانست ابعادی فراگیر و بحران زا به وجود آورد. با این همه، منطبق شدن این توطئه‌ها برای افزایش فشارهای اقتصادی از سوی بیگانگان و اثرگذاری آن بر زندگی مردم، به مدد فضاسازی گسترده رسانه‌های ضدانقلاب و وابسته، گهگاه به نظر می‌رسید که نگرانی‌هایی در میان افکار عمومی ایجاد شده و بیش از آن که منطبق با شرایط واقعی باشد، منعکس کننده «احساس» نگرانی است تا خود امر واقع. امر واقع چیزی جز این نیست که ایران قدرت خویش را در کامیابی محور مقاومت در سراسر خاورمیانه (از سوریه گرفته تا یمن) به منصه ظهور رساند و این در تناقض و تضاد کامل با منافع نظام سلطه به رهبری آمریکا و دو عامل اجرایی و مالی‌اش یعنی محور سعودی-صهیونی قرار دارد.

چرا که آنها در فکر تسلط بر تمامیت مجاری ارتباطی و راهبردی آسیای جنوب غربی‌اند که شامل تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب المندب است؛ این سیطره حاوی منافع تجاری، سیاسی و فرهنگی متنوعی است و ایران با شکستن این هژمونی تلاش کرده تا منابع مذکور، درون منطقه بماند و مصرف شود. در چنین شرایطی بدیهی نیست که آنها به فکر چاره بوده و مبالغی را هزینه کنند تا این کانون قدرتمند را در درون به خود مشغول سازند؟ از خرابکاری‌های تروریستی در نقاط مرکزی و  تحریک شکاف‌های عقیدتی و قومیتی گرفته تا اعمال فشار بر تغییر سیاست خارجی کشور.

توسعه دادن این نوع ارزیابی محیط می‌تواند کمک شایانی به کاهش احساس نگرانی داشته باشد و این وظیفه‌ای است بر عهده نخبگان و رسانه‌ها.

ارسال نظرات
پر بیننده ها