رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: 49 مسجد برای پذیرش 7 هزار نفر از خواهران و برادران متقاضی اعتکاف در این شهرستان مهیا می شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۰۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام محمد بنی خزاعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراسم اعتکاف همزمان با سراسر کشور به مدت سه روز در ایام ولادت حضرت علی (ع) در ماه رجب برگزار می شود. 

وی برنامه های ویژه ایام معنوی اعتکاف را برگزاری نشست توجیهی ویژه معتکفان، بازدید جمعی مسئولان از مساجد برگزار کننده اعتکاف، توزیع بسته های فرهنگی بین مجریان برنامه و سخنرانی روحانیان در جمع معتکفان عنوان کرد. 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب تصریح کرد: از جمله برکت های معنوی و اجتماعی مراسم اعتکاف خود سازی و تهذیب نفس خواهد بود. 
همزمان با ایام البیض، سحرگاه 13 رجب سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، وفات حضرت زینب (س) و هم چنین اعمال ام داوود، ویژه برنامه های معتکفان با حضور در مساجد به مدت سه روز برگزار می شود و مومنان با خدای خویش راز و نیاز کرده و از این مسیر آسمانی و طواف حریم الهی خود را ملکوتی می کنند. 
معتکفان در جشن بزرگ آسمانی به مدت سه شبانه روز، به میهمانی حضرت حق می روند و از این رهگذر قلب های خود را در سجاده سبز توبه تطهیر و درون خود را صیقل می دهند.
شهرستان میناب با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد. 

ارسال نظرات