خبرهای داغ:
توسط مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن؛

نسخه نفیس تک جلدی ترجمه و تفسیر قرآن حجت‌ الاسلام قرائتی منتشر شد

نسخه‌ جدید ترجمه و تفسیر یک جلدی قرآن کریم حجت الاسلام قرائتی با تلاش دست‌اندرکاران مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۴۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام «محسن قرائتی» در کنار برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن که از سال ۱۳۵۸ تاکنون از سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود، یک برنامه رادیویی به نام آینه وحی را آغاز کرد که آیات قرآن کریم را از آغاز تا پایان به شیوه‌ای جدید و بدیع تفسیر می‌کرد و به جای ذکر اقوال مفسران بر نکته‌ها و پیام‌های کاربردی قرآن تأکید داشت.

محتوای این برنامه که قبل از ارائه در رادیو به صورت آیه به آیه فیش‌برداری می‌شدند ، تحت عنوان تفسیر نور، ابتدا در قالب یک دوره دوازده جلدی و سپس ده جلدی منتشر و در سال ۷۶، جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد.

از آنجا که تهیه و مطالعه یک دوره ده جلدی تفسیر برای عموم مردم ممکن و میسر نیست، گزیده نکته‌ها و پیام‌های تفسیر نور به همراه متن و ترجمه آیات، در یک جلد ۱۲۰۰ صفحه‌ای گردآوری و در تابستان سال ۹۵ عرضه شد که با استقبال عموم مردم مواجه شد.

این کتاب، حدود ۲۵ هزار نکته و پیام قرآنی، صدها حدیث از پیشوایان دینی و ده‌ها بیت شعر از شاعران ایرانی را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا گامی باشد در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان و پاسخی باشد به درخواست فرهنگیان و دانشگاهیان و روحانیون علاقه‌مند به نکات و ظرایف کاربردی قرآن کریم.

از این رو با تلاش دست‌اندرکاران مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن، نسخه‌ جدید این ترجمه و تفسیر یک جلدی، همراه با متن قرآن به قلم خوانا و زیبای امیر منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این نسخه تک جلدی ترجمه و تفسیر قرآن کریم می‌توانند با شماره تلفن مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن: با شماره ۰۲۱۶۶۹۴۶۳۶۳ تماس بگیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار