نماینده ولی فقیه در حوزه بسیج اقشار کشور مطرح کرد:
حجت الاسلام شاهانی گفت: افراد با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس از نزدیک با شرایط دوران جنگ و سیره شهدا آشنا می شوند لذا راهیان نور نقش سازنده ای در شکل گیری روحیات جوانان خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۶۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، ویژه برنامه "سرزمین ملائک" رادیو گفت و گو با موضوع راهیان نور و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام شاهانی نماینده ولی فقیه در حوزه بسیج اقشار کشور به روی آنتن رفت .

حجت الاسلام شاهانی در آغاز مطلب در رابطه با فعالیت های بسیج اقشار کشور در ایام پایانی سال بویژه ایام سفر به سرزمین راهیان نور اظهار داشت: بسیج فعالیت های بسیار متعدد و متنوع و نیز ظرفیت های بسیار عظیمی دارد.

وی افزود: همه سازمان های بسیج اقشار از زمان شکل گیری فعالیت های بسیار موثر و متنوعی را در کشور انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در حوزه بسیج اقشار کشور خاطرنشان کرد: در قشر بسیج سازندگی تیم ها و اکیپ های متخصص از بسیجیان عزیز به مناطق محروم اعزام و مشغول سازندگی و کمک رسانی و خدمت به مردم بزرگوار کشورمان می شوند.

حجت الاسلام شاهانی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی در طرح شهید دکتر رهنمون فعالیت دارند و در مناطق محروم کشورمان حضور یافته و خدمات پزشکی و درمانی را به مردم ارائه می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر فعالیت های بسیج اقشار در کشور گفت: بسیج دانش آموزی در طرح شهید فهمیده فعالیت می کنند. در سراسر کشور و در پایگاه های بسیج دانش آموزی فعالیت های گوناگونی در بخش علمی و ارتقای فرهنگ و بحث دفاعی و خدمت رسانی به مردم کشورمان انجام می شود.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات و برنامه هایی که هر ساله و بویژه در آستانه عید نوروز انجام می شود سفر به سرزمین راهیان نور است. مراکز بسیج در وزارت خانه ها به این برنامه کمک و ساماندهی می کنند و در قالب کاروان ها بسیجیان و مردم را به مناطق عملیاتی اعزام می کنند.

نماینده ولی فقیه در حوزه بسیج اقشار کشور تصریح کرد: افراد با حضور در مناطق عملیاتی و جنگی دفاع مقدس از نزدیک با شرایط دوران جنگ و دفاع مقدس و سیره شهدا آشنا می شوند. لذا راهیان نور نقش سازنده ای در شکل گیری روحیات جوانان خواهد داشت.

حجت الاسلام شاهانی تصریح کرد: ما با نسل جوانی مواجه هستیم که دوران جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده اند اما در عین حال همان روحیات و ویژگی ها را دارند و مدافع حرم می شوند که قطعاً شکل گیری این روحیات در اثر سفر به مناطق عملیاتی راهیان نور است.

وی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر تداوم سفر به مناطق راهیان نور و حمایت از این مسئله  عنوان کرد: مسئولان برای این موضوع برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند که البته باید تداوم داشته باشد و کاروان ها به این حرکت و کار خود ادامه دهند و خوشبختانه هر سال شاهدیم که رونق آن بیشتر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عشق به اهل بیت (ع) و اسلام در جبهه ها موج می زد و آثار و برکات این عشق و علاقه به اهل بیت (ع) محدود به 8 سال جنگ و یا در مکان خاصی نبود ابراز داشت: امروز در اقصی نقاط جهان این تفکر و علاقه رویش پیدا کرده است و رزمندگان در سوریه، عراق و لبنان الگو شده اند و از این روحیه استفاده می کنند و این همان روحیه ای است که از پیامبر اکرم (ص) و امامان به ما منتقل شده است. 

حجت الاسلام شاهانی در پایان مطلب اظهار کرد: ویژگی هایی همچون آزادگی، انسانیت وعشق به خدا در این روحیه وجود دارد و امیدوارم این روحیه و تبعیت از ولایت فقیه و اتحاد و انسجام تداوم یابد تا بتوانیم توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.  

 

ارسال نظرات