نامه مهم نمایندگان استان‌های شمالی به رهبر معظم انقلاب؛

گردشگران دستمزد میزبانی را با ریختن زباله ندهند

نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای مجمع نمایندگان استان‌های شمالی طی نامه‌ای در زمینه درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی با اذن و اجازه از مقام معظم رهبری برای مدیریت پسماند داشتند.
کد خبر: ۸۹۹۹۶۸۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شمس‌الله شریعت‌نژاد درباره نامه اعضای مجمع نمایندگان استان‌های شمالی در زمینه درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی با اذن و اجازه از مقام معظم رهبری برای مدیریت پسماند در گفت‌وگویی در شهرستان ساری، اظهار کرد: در بحث برنامه ششم تکلیف مدیریت پسماند روشن شده که اولویت آن با مناطق ساحلی کشور با تکیه بر مشارکت بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه باید مدیریت پسماند در مناطق اولویت ساحلی سرعت بیشتری بگیرد، افزود: طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست شده تا با برداشت از صندوق توسعه ملی به بحث مدیریت پسماند کمک شود.

نماینده مردم تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه اولویت را به مناطق ساحلی دادند به این دلیل است که حساسیت و شکنندگی مناطق ساحلی بالا است به‌ویژه شمال کشور منطقه گردشگری است مردم شمال مهمان‌پذیر و میزبان هستند و در مقابل گردشگرانی که وارد مازندران می‌شوند باید به این مهم توجه کنند که دستمزد میزبانی را با ریختن زباله‌ها ندهند و باید در این زمینه کمک کنند.

این مسؤول ادامه داد: بحث تفکیک زباله از مبدأ در بسیاری  از مناطق شمال کشور اجرا شده و یا اینکه مکان‌های خاصی برای ریختن زباله درنظر گرفته شده ولی ما شاهد این هستیم که گردشگران در این زمینه مراعات نمی‌کنند.

شریعت‌نژاد گفت: علاوه بر اینکه گردشگران زباله‌های فراوانی دارند هیچ کمکی در بحث مدیریت پسماند نمی‌کنند که از  ایرادهای کارشان است و لازم است در زمینه مدیریت پسماند با مسؤولان شهری و روستایی همکاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها