دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های مازندران، بدهی واحد‌های تولیدی وصنعتی این استان به بانک‌ها را بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان تا نیمه نخست اسفند سال ۹۶ اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۵۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، موسی اسلامیان در آمل گفت: البته این میزان بدهی، رقم بسیار سنگینی است که وصول آن هم برابر برنامه انجام می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه سیاست بانکی براین هست که فعالان اقتصادی که واقعا مشغول به کار هستند، برای باز پرداخت بدهی واحدهای تولیدی به بانک ها سعی می کنیم که با استفاده از ظرفیت های قانونی ازجمله " تمدید، تجدید، تقسیط واستمهال " را در دستور کار خود داریم.
دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های مازندران اضافه کرد، که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم که واحدتولیدی فعال در استان تعطیل یا تملیک شود.
اسلامیان ادامه داد، در دوسال گذشته براساس سیاست اعتباری بانک، حتی یک درصد هم درمازندران تملک واحدهای تولیدی بدهکار توسط بانک ها را نداشتیم واین روند رو به کاهش است.

دبير کمیسیون هماهنگی بانک های مازندران، دربخش دیگری گفت، که امسال 466 واحد صنعتی و کشاورزی مازندران که توسط کارگروه اشتغال استان به بانک ها معرفی شده بودند، حدود 3هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید را دریافت کرده اند.
اسلامیان گفت، این درحالی بوده که درسال 95 حدود 5هزار میلیاد ریال تسهیلات به هزار و500واحد تولیدی کوچک ومتوسط استان پرداخت شد.
وی، درخصوص کاهش آماری در تعداد وپرداخت میزان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان به دنبال آمار وکمیت نبودیم، گفت: تسهیلات پرداختی درسال جاری براساس معارهایی که درقالب دستورالعمل تامین مالی بنگاه های کوچک ومتوسطی که زیرظرفیت اسمی فعالیت داشتند، پرداخت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها