همه ی شهرهای مازندران تا پایان سال آینده مکلف به استفاده از بنزین یورو 4 میشوند.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۵۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به تشکیل کارگروه آلودگی هوا در استان گفت: تا نیمه نخست سال 97 همه ی شهرهای 200 هزار نفر و تا پایان همان سال همه ی شهر های استان موظف به استفاده از بنزین یورو 4 برای کاهش آلودگی هوا در مازندران می شوند.

ابراهیمی با اشاره به این که برخی مواقع در رصد لحظه ای آلاینده ها ، ذرات زیر دو نیم میکرون تا 4 برابر استاندارد آن به ثبت رسید , بهره گیری از بنزین بی کیفیت و سوخت نیروگاهی مازوت را از مهم ترین عوامل آلودگی هوا در مازندران است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر این که از این پس برای برداشت های معدنی در ارتفاع بالای 2200 متر در حوزه دماوندهیچ گونه مجوزی صادر نمی شود از شرکت های معدنی که تا ارتفاع 4400 متر فعالیت میکنند هم خواست سقف برداشت از این ارتفاع را پایین بیاورند.

ابراهیمی با بیان اینکه برای ساخت تصفیه خانه 5 شهر با تامین اعتبار از بانک جهانی و سه شهر از ردیف بودجه ای تامین اعتبار شده اند ,گفت : 5 شهر دیگر در حال تامین اعتبار هستند تا سال آینده دارای تصفیه خانه های شهری شوند.

بازنگری قوانین به ویژه در حوزه تغییر کاربری ها و گردشگری آگاهانه از دیگر مواردی است که در این نشست بر آن تاکید شد.

ابراهیمی همچنین افزود : با منع فعالیت بازار پرندگان فریدونکنار از 14 اسفند ؛ از تحویل پرونده های متخلفان به دستگاه قضایی برای صدور احکام قضایی خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مجروح شدن 7 محیط بان در یک استان در طول فقط یک سال را بسیار نگران کننده دانست و افزود؛ امسال در حوزه محیط زیست برای 1592 متخلف 1205 پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها