مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اعتکاف سبب انقلابی‌ماندن و اثبات کارآمدی دین در جامعه می‌شود و باوجوداینکه اعتکاف عملی فردی بوده، اما کارکرد‌ها و اثرات اجتماعی بسیاری دارد.
کد خبر: ۸۹۹۹۷۵۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا معممی مقدم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه مکتب تشیع مکتب فرصت سازی بوده، اظهار کرد: در بحث اعتکاف با سه مؤلفه خدا، مسجد و انسان روبرو هستیم.
وی بابیان اینکه اعتکاف قرار گرفتن انسان مشتاق در جاذبه عشق و معرفت الهی است خاطرنشان کرد: توجه به فلسفه اعتکاف بایستی مدنظر معتکفین قرار گیرد.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بر سه مؤلفه برنامه‌ریزی، آسیب‌شناسی و برگزاری اعتکاف بر اساس محکمات دینی تأکید کرد و افزود: اعتکاف فرصتی برای بازگشت معصومیت ازدست‌رفته است و بهره‌گیری حداکثری و نه حداقلی مورد انتظار است.
معممی‌مقدم بابیان اینکه اعتکاف می‌تواند بستری مناسب در جهت مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی شود. بیان داشت: اعتکاف سبب انقلابی‌ماندن و اثبات کارآمدی دین در جامعه می‌شود و باوجوداینکه اعتکاف عملی فردی بوده، اما کارکرد‌ها و اثرات اجتماعی بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در جهت وقف اعتکاف و بهره‌مندی از موقوفات اعتکاف یک ضرورت است. تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۷۴ به‌عنوان متولی و نه متصدی به بحث اعتکاف ورود کرد و از این سال تا سال جاری رشد ۳۶ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از رشد سه‌درصدی معتکفین در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ۷۷۰ هزار معتکف امسال، بیش از ۴۴۷ هزار نفر را بانوان تشکیل دادند که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش ۸ درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: ۳۰ جلسه هماهنگی برای اعتکاف سال آینده در ۳۱ استان کشور تحت عنوان همایش رجبیون برگزارشده و یا برگزار می‌شود.
معممی‌مقدم از اعزام ۱۳ هزار و ۹۶۲ مبلغ، مبلغه و مربی قرآنی به مراسم اعتکاف سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده سه برنامه محوری جشن میلاد حضرت علی (ع)، برگزاری اعمال ام‌داوود و دعوت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در روز پانزدهم رجب را خواهیم داشت.
انتهای پیام/
ارسال نظرات