قرائتی: نهضت قرآنی باید در کشور راه‌اندازی شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید نهضت قرآنی در کشور راه‌اندازی کرد گفت: وضع موجود جوابگوی جامعه اسلامی نیست و باید درباره قرآن بازنگری کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۹۸۴۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسن قرائتی امشب در محفل عمومی مجامع قرآنی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد اظهار داشت: قرآن نور است و سفارش شده در فتنه‌ها به قرآن مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب تشریفاتی نیست و باید مغز قرآن را درک کنید افزود: امام رضا(ع) فرمود خدا نماز را واجب کرد تا قرآن از مهجوریت بیرون بیاید و هر که نماز می‌خواند مجبور است قرآن هم بخواند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه مشکل ما این است که خدا را باسواد نمی‌دانیم و علم را در جای دیگر دنبال می‌کنیم بیان کرد: اگر علم می‌خواهید قرآن را زیر و رو کنید.

وی با بیان اینکه بارها پیغمبر(ص) فرمود قرآن و عترت نباید از هم جدا شوند بیان کرد: هیئت‌های عزاداری باید تفسیر قرآن را در هیئت بیاورند.

قرائتی به آیه 101 سوره بقره اشاره کرد و افزود: علامه طباطبایی می‌گوید بیش از یک میلیون معنا دارد و خدا برای تمام لحظات زندگی ما برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن باید به صحنه زندگی ما بیاید و ما باید این کار را انجام بدهیم گفت: اهل منبر باید در منبرها از قرآن بگویند که اصل دین ما قرآن است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هر سوالی که دارید جوابش در قرآن است و دوای هر درد معنوی در قرآن یافت می‌شود بیان کرد: نزدیک عید است و در دید و بازدیدهای عید از قرآن حرف بزنید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نسبت به نماز و قرآن حساس نیستیم و بچه‌های خود را در این مسیر هدایت و حمایت نمی‌کنیم گفت: کدام پدر و مادری برای برگزاری نماز جماعت در مدرسه از مسئولین مدرسه تشکر کرده که ایجاد انگیزه کند.

قرائتی با بیان اینکه باید نهضت قرآنی در کشور راه‌اندازی کرد افزود: اگر می‌خواهید قصه برای فرزندان خود بگوید از قصه‌های قرآنی بگویید.

وی با اشاره به اینکه قرآن می‌گوید از اختلافات خانوادگی نهراسید و این اختلاات طبیعی است تصریح کرد: بعضی‌ها با کوچکترین اختلافی حرف از طلاق می‌زنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اجازه ندهید اختلاف در خانواده‌ها توسعه پیدا کند بیان کرد: اختلافات خانوادگی را تا زمانی که کوچک است آن را جمع کنید.

وی با اشاره به اینکه وضع موجود جوابگوی جامعه اسلامی نیست گفت: باید درباره قرآن بازنگری کنیم.

قرائتی با توصیه اینکه وقت خود را پای تلویزیون نگذارید افزود: من از اول انقلاب تاکنون یک فیلم هم ندیدم.

وی با بیان اینکه باید آنقدر با مانوس قرآن باشید که با قرآن نفس بکشید بیان کرد: از لحظات زندگی خود به بهترین نحو استفاده کنید و قرآن بخوانید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تفسیر قرآن را جدی بگیرید بیان کرد: منبریون واجبات و مستحبات را به مردم بگویند و از گفتن چیزهایی که برای مردم نفعی ندارد، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه روش تبلیغات دین را عوض کنید افزود: دین را با جاذبه تبلیغ کنید تا جوانان به دین جذب شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار