مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد گفت: قدردانی از ایثارگران بویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی و تعینی و همیشگی ماست.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۵۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدحسن گلقندشتی  به همراه دیگر مسئولین سپاه ناحیه میثم مشهد با حضور در منزل شهید محمدرضا خاوری یکی ازفرماندهان دلاور یگان فاطمیون ملقب به (فرمانده حجت) که در (۲۷ مهرماه سال ۱۳۹۴ مصادف باپنجم محرم توسط عناصر اسرائیلی در عملیات آزادسازی حلب به شهادت رسید) -با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد ضمن گرامیداشت مقام والای شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم، امنیت کشور و ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها و دشمنی‌های انقلاب اسلامی را ثمره خون شهدا دانست و تصریح کرد: شهید محمدرضا خاوری که به فرمانده حجت لقب گرفته است از فرماندهان دلیر و شجاع و متواضع در منطقه سوریه به شمار می‌رفت که حتی کسانی که در برخورد اول  با او رو به رو می شدند نمی‌دانستند که ایشان فرمانده است.

وی خانواده مظم شهیدخاوری را به صبر توصیه کرد و افزود: به زبان گفتن شهادت فرزند برای یک مادر آسان است اماحقیقتا غم از دست دادن عزیزی همچون محمدرضا سنگین است، همه انسان‌ها می‌میرند ولی شهیدان این سرنوشت همگانی را به بهترین وجه سپری کردند، وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر در راه خدا این رفتن انجام بگیرد، تنهاچیزی که می‌تواند مرحم بر دل گذارد، درس گرفتن از صبوری بی بی زینب (س) است که چنین جوانانی جان بر کفان و شاگردان همان خانم سادات هستند.

وی به نقل از سخنان امام خامنه‌ای افزود:امروز شما خانواده شهدا با دل سرشار از ایمان و خوشنودی از شهادت فرزندان تان ثابت کرده اید که در جامعه ما شهادت، خسارت نیست ... شماخانواده‌های شهدا به ملت ایران آبرو و حیثیت دادید، خانواده شهید در اجتماع یک واژه افتخار انگیز است که در واقع هرچه داریم از مقام شامخ شما پدران و مادران مجاهد است، چون مقام خانواده شهیدکمتر از مقام شهید نیست.

در ادامه مادر شهید در بیان خصوصیات اخلاقی شهید گفت:  شهیدمحمدرضاخاوری بسیار خوش اخلاق، باگذشت بودند او از دست هیچ کس ناراحت نمی‌شد. زمانی که محمدرضاتازه مدرسه‌ای شده بودخوب درس می‌خواندوپابه پای پدرش هم کارمی کردیک بارنشدمعلم هایش ازاوناراضی باشند، عده‌ای ازبچه هابه خاطرافغانی بودنش مسخره اش می‌کردنداما رضاشخصیت محکمی داشت، بدون اینکه ذره‌ای در روحیه اش تأثیر بگذارد هم مسجد می‌رفت و هم عضو بسیج شده بود، از بچگی ولاتی بارآمد... گذشت با تمام همه سختی که ما را برگرداندند به افغانستان و بازگشت دوباره مان به ایران به خاطرمحمدرضا... تا اینکه جنگ سوریه شروع شد فهمیدم هوای رفتن کرده است تا اینکه بعد از چندبار رفتن و برگشتن مجروح شد و در نهایت در محرم سال ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

در پایان مادر شهیدخواست که مسئولین بیشتر به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران بروند و افزون بر این مطلب مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه سپاه میثم اشاره کرد: وظیفه قدردانی از ایثارگران بویژه شهیدان، فریضه‌ای عینی و تعینی و همیشگی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها