نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته سلامت و امنیت غذایی کشور را نشانه رفته، گفت: متأسفانه هیچ اراده‌ای در وزارت کشاورزی و شخص آقای وزیر برای حل مشکلات بخش کشاورزان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۵۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر کشاورزی در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 23 اسفند 96)، گفت: مشکلات بخش کشاورزی را چه در تذکرات کتبی و شفاهی، چه در نطق‌هایم در مجلس و چه در دیدار با شخص وزیر به وی گوشزد کرده‌ام اما متأسفانه هیچ اراده‌ای در وزارت جهاد کشاورزی و شخص آقای حجتی در جهت رفع این مشکلات دیده نمی‌شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های گذشته در توزیع اعتبارات عملکرد مناسبی نداشته‌ است و علیرغم وجود قوانین روشن و صریح و تأمین مالی مورد نیاز در بخش مدیریت این منابع و توزیع امکانات در بین استان‌های کشور شاهد تبعیض و بی‌عدالتی که محصول سوءمدیریت شخص وزیر است هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث بازاریابی محصولات کشاورزی شاهد خام‌فروشی هستیم، سهم میزان تولید محصولات با سهم میزان درآمد و ارزش افزوده محصولات با یکدیگر همخوانی ندارد و این امر باعث شده است تا کمترین میزان درآمد عاید کشاورزان، دامداران، روستاییان و عشایر کشور شود.

بدری خاطرنشان کرد: عدم سرمایه‌گذاری مناسب در صنایع تبدیلی و صنایع بسته‌بندی و برندسازی باعث شده است تا در محصولات صادراتی نیز کمترین میزان ارزش افزوده نصیب کشور شود.

وی افزود: صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مرتبط با این محصولات بسیار ضعیف است و این امر باعث شده است که علاوه بر عدم نفوذ در بازار حوزه قفقاز و روسیه شهرهای کوچک و روستاها به سرعت از جمعیت خالی شوند. آقای حجتی شما که در دولت‌های مختلف وزیر جهاد کشاورزی بودید بیشترین نقش و کوتاهی را در خالی شدن روستاهای کشور از سکنه و کاهش جمعیت از 70 درصد به کمتر از 25 درصد فعلی هستید و باید پاسخگو باشید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی حاکم است و در طول سال‌های گذشته هیچ اقدام مناسبی در این باره انجام نشده است و برای صادرات تولیدات کشاورزی به کشورهای همسایه وزارت کشاورزی هیچ برنامه‌ای نداشته و ندارد.

بدری خاطرنشان کرد: با وجود تولیدات مناسب داخلی متأسفانه به دلیل سوءمدیریت و برنامه‌ریزی‌های وزارت

کشاورزی و گاهی به دلیل وجود رانت برای افراد خاص نسبت به واردات محصولات کشاورزی و دامداری به ویژه در ایام برداشت تولیدات کشاورزی مجوز واردات از کشورهای خارجی داده می‌شود. از سوی دیگر واردات محصولات خطرناک تراریخته بدون ضابطه در حال انجام است که سلامت و امنیت غذایی کشور را نشانه رفته است.

وی افزود: آقای حجتی شما هر وقت خواستید محصولات تولیدی کشاورزان را خریداری کنید با قیمت پایین و پرداخت قسطی این کار انجام شده است و در مقابل آن در پرداخت وام و تسهیلات با بهره بالا وام داده‌اید و با جرایم سنگین توسط بانک‌ها کمر کشاورزان و دامداران را شکستید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای حجتی شما و دیگر دولتمردان، کشاورزان، دامداران و عشایر و روستانشینان را به خاک سیاه نشاندید و با سوءمدیریت و بی‌تدبیری و بی‌حالی خود باعث مرگ آنان شدید.

بدری در پایان خاطرنشان کرد: بیایید یک بار دیگر با اعتماد به جوانان نخبه نسل دومی و نسل سومی انقلاب عرصه مدیریت کشور را از افرادی تکراری و خسته خالی کنیم.

ارسال نظرات