معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور:
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور از برگزاری اردوی راهیان نور اساتید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور در نوروز 1397 در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۹۶۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش  سرویس بسیج اساتید کشور خبرگزاری بسیج، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور از برگزاری اردوی راهیان نور اساتید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور در نوروز 1397 در استان بوشهر خبر داد.

دکتر جلیل دارا گفت: سازمان بسیج اساتید کشور امسال اردوی راهیان نور اساتید بسیجی دانشگاه های کشور را به صورت متمرکز در استان بوشهر برگزار می کند. این اردو در دو تاریخ 28/12/96 الی 2/1/97 و 3/1/97 الی 6/1/97 برگزار می گردد.

وی با اشاره به استقبال پرشور اساتید بسیجی و خانواده­ های ایشان از این برنامه افزود: در این اردو که قریب به  700 استاد دانشگاه از همه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دولتی و غیردولتی به همراه خانواده حضور خواهند داشت، برنامه های متنوع فرهنگی در نظر گرفته شده است. اردوی امسال بسیج اساتید بنام سردارشهید نادر مهدوی از فرماندهان دلیر دفاع مقدس استان بوشهر و شهید شاخص شهرستان خارک نامگذاری شده و برگزار می شود.

معاون فرهنگی بسیج اساتید با تأکید بر تنوع برنامه ها و تفاوت نگاه امسال این سازمان در برگزاری اردوی راهیان نور متناسب با مخاطبان ویژه آن یعنی اساتید دانشگاه، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج اساتید کشور در راستای نگاه تحول گرایی و اثربخشی فعالیت های خود، از ماه ها قبل با تشکیل کارگروه های تخصصی و جلسات منظم، به برنامه ریزی محتوایی و دقیق راهیان نور97 پرداخته است؛ و همین امر سبب شده تا برنامه امسال تفاوت چشمگیری با سالیان گذشته داشته باشد. بازدید از «جزیره خارک» که یادآور مجاهدت و مقاومت رزمندگان در دوران دفاع مقدس است از جمله این برنامه هاست. همچنین بازدید از «نیروگاه اتمی بوشهر» به عنوان یکی از عرصه های اقتدار آفرینی برای جمهوری اسلامی و نیز بازدید از موزه و محل مقاومت «رئیسعلی دلواری» به عنوان یک شخصیت ضد استعماری از دیگر برنامه های اصلی این اردو است.

دکتر دارا با تبیین هدف گذاری این برنامه شاخص سازمان بسیج اساتید افزود: هدف از برگزاری اردوی بوشهر در واقع پیوند حوزه مقاومت و اقتدار است. جزیره خارک و شخصیت رییسعلی دلواری به عنوان نمادی از عرصه مقاومت دیروز و نیروگاه اتمی بوشهر تصویری از اقتدار امروز جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر شیوه جدید و جذاب روایتگری راهیان نور در اردوی امسال بسیج اساتید گفت: روایتگری هشت سال دفاع مقدس در جزیره خارک با حضور یادگاران دوران جنگ صورت می گیرد. همچنین اساتید طی بازدید از تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر از پیشرفت گام به گام این مجموعه آشنا خواهند شد.

وی در پایان افزود: برپایی جلسات هم اندیشی از دیگر برنامه های این اردو است. مراسم تحویل سال نیز در جوار مزار شهدای گمنام در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد. برگزاری برنامه های جانبی همچون مسابقات مرتبط با موضوع بازدیدها نیز در این اردو در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات