جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا هدف از اجرای برنامه راهیان نور دریایی را معرفی رشادت شهدای دریایی دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 15 هزار زائر از برنامه استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۰۰۰۲۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛عباس غلامشاهی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور دریایی در تعطیلات پایان سال، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا بالغ بر 15 هزار نفر از این فرصت بهره‌مند شوند. 


وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست را اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه اجرای برنامه راهیان نور دریایی اعلام کرد و افزود: هرساله استقبال چشمگیری از برنامه صورت می‌پذیرد که با توجه به شرایط جوی خدمات ارائه می‌شود.


غلامشاهی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و به ویژه شهدای دریایی خلیج‌فارس بیان داشت: شهدای دریایی از ویژگی خاصی برخوردارند چرا که ایثارگری این بزرگواران در راستای حفاظت از مرزهای آبی و کیان این مرز و بوم بوده و حتی پلاکی هم از آن بزرگواران یافت نشده است.


وی در ادامه با اشاره به تدبیر فرمانده ندسا در برگزاری راهیان نور دریایی شهدای خلیج‌فارس گفت: برگزاری این برنامه به عنوان یک کار بزرگ فرهنگی و معنوی آغاز شد و هشت سال از برگزاری نخستین برنامه در قالب راهیان نور دریایی می‌گذرد.


جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا ادامه داد: این برنامه در سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان برگزار و طی این هشت سال تعداد 56 هزار و 352 نفر در اردوهای راهیان نور دریایی استان هرمزگان شرکت کرده‌اند.


غلامشاهی به مطالبه گردشگران نوروزی برای استفاده از این برنامه طی سنوات اخیر اشاره داشت و افزود: این موضوع موجب شد تا با افزایش ظرفیت خدمات بیشتری را برای هموطنان‌مان ارائه دهیم.


وی آشنایی گردشگران با نقش مردم ساحل‌نشین هرمزگان در حفاظت از تنگه‌هرمز و خلیج‌فارس، آشنایی مردم با نقش تنگه استراتژیک هرمز، معرفی توانمندی‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و اقتدار ایران اسلامی در آب‌های ساحلی تنگه هرمز را از اهداف برگزاری این برنامه اعلام کرد و بیان داشت: معرفی جزیره هرمز به عنوان پایگاه ایستادگی و مقاومت برای مردم و گردشگران دربرنامه ارودی راهیان نور دریایی گنجانده شده است.


 جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا تاریخ اغاز برنامه اردوی راهیان نور دریایی سال جاری را از  25 اسفندماه اعلام کرد و افزود: این برنامه از اسکله صیادی پشت شهر با ترابری گردشگران با شناور ویژه به جزیره هرمز انجام می‌شود.


وی به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و روایت‌گری ایثار و از خودگذشتگی شهدای دریایی توسط هم‌رزمان شهدا در طول سفر اشاره داشت و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته و استقبال گردشگران خدمات بهتر و بیشتری را ارائه دهیم.


غلامشاهی با درخواست از رسانه برای اطلاع‌رسانی در این زمینه گفت: نقش رسانه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی بر هیچ کس پوشیده نست.


وی از تهیه بلیط‌های صلواتی برای زائران دریایی خبرداد و گفت: برای شرکت و استفاده از برنامه‌های راهیان نور دریایی هیچ هزینه‌ای از گردشگران دریافت نمی‌شود.


 وی از اماکن مذهبی و گردشگری بندرعباس به عنوان پایگاه‌های ارائه بلیط نام برد و افزود: در هرنوبت سفر ظرفیت 500 نفر و در هر روز دو نوبت اجرای برنامه راهیان نور برگزار می‌شود.


جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا در ادامه با بیان اینکه برگزاری راهیان نور دریایی در انحصار هیچ نهاد و دستگاهی نیست افزود: جلسات متعددی در برگزاری هر چه بهتر  این برنامه با دعوت از تمام اعضای شورای اداری در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه انجام شد.


 این مقام مسؤول گفت: همه دستگاه‌های حاضر برای مشارکت و مساعدت در اجرای این برنامه قول مساعد داده و ما آمادگی داریم همکاری لازم را با تمام نهادها داشته باشیم.


 غلامشاهی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان آغازکننده و پایه‌گذار اردوی راهیان نور دریایی بوده گفت: در سال نخست اجرای این طرح تنها 3هزار نفر در برنامه مشارکت داشتند و این آمار در سال 96 به یازده هزار و 533 نفر افزایش یافته است.


 وی از افتتاح این برنامه در مورخ 24 اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم هر سال برای اجرای هرچه بهتر برنامه اردوی راهیان نور دریایی برنامه‌های مطلوب‌تری ارائه دهیم و رسانه نیز در ارتقای کیفی برنامه نقش بسزایی ایفا کند.

 

غلامشاهی به تاکید مقام معظم رهبری در اجرای مطلوب برنامه اردوی راهیان نور دریایی و معرفی ایثارگری شهدای دریایی کشور اشاره داشت و افزود: شهدای بسیاری در این زمینه جان خود را برای دفاع از مرزهای آبی کشور فدا کردند که شهید اسحاق دارا،  شهید اسدالله رئیسی مورخ 29 فروردین سال 1367 در حوالی جزیره ابوموسی در رویارویی با آمریکا، شهید آبسالان و شهید مهدوی از شهدای شاخص دریایی محسوب می‌شوند.


وی از آماده‌سازی مستند زندگی‌نامه شهدا دارا و رئیسی  با عنوان "نبرد 29" با همکاری صدا و سیما خبرداد و گفت: تلاش‌های بسیاری در راستای معرفی هرچه بیشتر رشادت‌های شهدای دریایی کشور در دست اقدام است.

ارسال نظرات