خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم مطرح کرد

شرکت ۷ هزار نفر از دانش آموزان قمی در سفر راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: امسال هفت هزار نفر از دانش آموزان استان در برنامه راهیان نور شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۰۰۱۰۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۸
شرکت ۷ هزار نفر از دانش آموزان قمی در سفر راهیان نور
احمد بیطرفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به شرکت مردم استان در برنامه راهیان نور غرب اظهار کرد: امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، همچنین هفت هزار نفر از دانش آموزان استان قم هم در برنامه راهیان نور شرکت کردند.

وی ادامه داد: از ۱۵ اسفندماه دور جدید اعزام راهیان نور استان قم آغاز شد، اعزام دو هزار نفر دانشجو را به این سفر در دستور کار داریم و روزانه ۲۰۰ نفر دانشجوی استان به برنامه راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند، همچنین اعزام خانوادگی به این سفر را در دستور کار داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم افزود: امسال تاکنون حدود ۱۸ هزار نفر اعزام راهیان نور در استان قم داشتیم. ۴۰۰ دستگاه خودرو برای شرکت در راهیان نور جنوب ثبت نام کردند و ظرفیت اضافی در این زمینه وجود دارد.

بیطرفان با اشاره به ویژگی کاروان‌های راهیان نور اظهار کرد: هر کاروان مدیر، روحانی و راوی دارد و راوی در طول سفر به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

وی ادامه داد: ستاد راهیان نور استان قم یک ستاد است و دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه به سپاه کمک کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم افزود: ۳۰ درصد هزینه راهیان نور را سپاه، ۳۰ درصد را دستگاه‌های استانی و بقیه را متقاضیان تامین می‌کنند.

بیطرفان با اشاره به حضور طلاب خارجی در راهیان نور اظهار کرد: هر ساله تعدادی از این طلاب با راویان خاص به سفر راهیان نور اعزام می‌شوند و سفر آن‌ها در رسانه‌های ملی منعکس می‌شود.

وی ادامه داد: هر ساله هشت تا ۱۰ دستگاه اتوبوس از استان قم اعزام به سفر راهیان نور دریایی داشتیم، البته به دلیل محدودیت‌های موجود تعداد کمی از زائرین راهیان نور در این سفر شرکت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: دلنوشته‌های دانش آموزان استان در سفر راهیان نور را در یک کتاب جمع آوری کردیم و در این کتاب حدود ۲۰۰ دلنوشته وجود دارد، همچنین مستند‌های تاثیرگذاری را از سفر راهیان نور تولید کردیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار