خبرهای داغ:
دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین خبر داد:
دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین از برگزاری نشست تخصصی نوحه‌سرایان با حضور شاعر کشوری در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۰۱۳۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی جلیلوند دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین با اشاره به برگزاری نشست تخصصی نوحه سرایان در قزوین اظهار کرد: اولین نشست تخصصی نوحه‌سرایان مجمع کمیت قزوین با حضور شاعر و نوحه سرای اهل بیت(ع)، کربلایی حمید رمی از دزفول ساعت 13 روز پنجشنبه 24 اسفندماه در دفتر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: مدتها بود که به دنبال راه‌اندازی واحدی در مجمع کمیت به عنوان قسمت نوحه سرایان و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) بودیم؛ چراکه نوحه جزء لاینفک مجالس اهل بیت است و قدمت چند صد ساله دارد و از زمان برگزاری جلسات اهل بیت به معنای ستایشگری، نوحه در این مجالس بوده است؛ اما در استان قزوین مکان و یا مجمعی نبوده که این کار را ساماندهی کند.
دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین بیان کرد: پس از مدتها برگزاری جلسات مختلف تصمیم گرفتیم؛ که این حلقه را شکل دهیم؛ بر این اساس اولین نشست تخصصی نوحه‌سرایان طبق هماهنگی‌های صورت گرفته فردا با حضور شعرای کشوری در قزوین برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: مجمع کمیت قزوین در کنار شناسایی شعرای استان، نگاهی هم به بخش نوحه دارد؛ زیرا هم‌اکنون بسیاری از شعرای مطرح استان که بالغ بر 10 نفر هستند در کشور فعالیت داشته و برای مداحان به‌نام کشوری تولید اثر می‌کنند.
جلیلوند تصریح کرد: متاسفانه جمعی در قزوین نبود تا دوستانی که به صورت انفرادی در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ گرد هم آورد و امید داریم که این جمع تشکیل شود و جلسات مستمری برای مناسبت‌های مذهبی تشکیل شود.
این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد: اعتلای مجالس اهل بیت(ع) و هدایت جریان نوحه سرایی و قطعه سرایی در مسیر حقیقی روشنگری اهل بیت(ع) و مسیر انقلابی و مردمی بودن و همگان حرکت کردن با شعرای مذهبی از جمله اهداف تشکیل این مجمع است.
دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین گفت: استفاده از اساتید کشوری و داشتن شورای همفکری به منظور تهیه خوراک برای مجالس اهل بیت(ع) با محتوای فاخر و ارزشی اهل بیتی و همچنین بررسی اشکالات و ضعف ها و بیان راهکارها از دیگر اهداف این مجمع است.
وی در پایان گفت: از دوستانی که در زمینه مداحی در استان فعالیت می‌کنند، دعوت می کنم که آثار دوستان را که قابلیت استفاده در مجالس را دارند، بشوند و همچنین از اشخاص دیگری که در قزوین فعالیت می‌کنند و هنوز نتوانستیم آنها را ببینیم و با آنها ارتباط بگیریم، دعوت می‌کنیم که در جلسات نوحه سرایان انجمن کمیت شرکت کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها