خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهداء در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه بوکان

امروز اگر دشمنان از نام ایران به خود می‌لرزند از همان ذخیره دفاع مقدس است

کد خبر: ۹۰۰۰۱۵۵
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

با حضور فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی و فرمانده لشکر ۱۶ قدس گیلان و همچنین جمع کثیری از مسئولان و همشهریان بوکانی آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایحان غربی، با حضور فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی و فرمانده لشکر ۱۶ قدس گیلان و همچنین جمع کثیری از مسئولان و همشهریان بوکانی آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که در فرهنگ سرای سیمرغ برگزار شد سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی در سخنانی عنوان کرد: فرمانده جدید سپاه بوکان منصوب شد.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی در این مراسم باشکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز شهید اظهار کرد: علی‌رغم همه توطئه‌هایی که دشمنان داخلی و ایادی استکبار و آمریکا انجام دادند تا چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را کم‌رنگ نشان بدهند اما این‌گونه نشد و مردم راهپیمایی پرشکوهی را برگزار کردند.

سردار حبیب شهسواری افزود: خداوند را شاکر هستیم که مکر و حیله دشمن را به خود آن‌ها برگرداند و آنچه قدرت‌های بزرگ می‌خواستند نشد و مردم ما اقتدارو صلابت جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دادند.

قله انقلاب اسلامی”دفاع مقدس” است

سردار شهسورای با اشاره به روز شهید بیان کرد: ۲۲ بهمن و اسفند برای ما یادآور خاطره‌های ماندگار و فتح قله‌های افتخار در مقابل استکبار است و عملیات‌های بزرگی چون والفجر۴، بدر و خیبر را در این ماه‌ها انجام داده‌ایم به همین دلیل انقلاب اسلامی یک قله دارد و آن قله دفاع مقدس است و گنجینه آن هم شهدا هستند.

وی با اشاره به موقعیت حساس آذربایجان غربی در کشور گفت: امروز اگر آذربایجان غربی در ایران شناخته شده و در دنیا مطرح است به دلیل تبرک نام باکری‌ها در این استان است که نام این استان را ماندگار کرده است و دلیل دیگر هم مردم با صلابت، با شعور و فداکار و مقتدری است که به دفاع از مرز و بوم خود می‌پردازند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز اگر دشمنان از نام ایران به خود می‌لرزند از همان ذخیره دفاع مقدس است و آذربایجان غربی هم جزو پنج استان درگیر در دفاع مقدس بود اما وجه تمایز آن با چهار استان دیگر در این است که مردم این استان از مرزهای خود در مقابل ضد انقلاب محافظت کردند و یکی از شهرهای استان در این زمینه شهرستان بوکان بود که رشادت‌های زیادی را به خرج دادند.

آذربایجان غربی به”وحدت” بیش از نان شب نیاز دارد

سردار شهسواری تصریح کرد: امروز به یک حماسه دیگر هم نیاز داریم و آن وحدت و کنار هم بودن است چون مردم آذربایجان غربی به وحدت بیش از نان شب نیاز دارند.

وی افزود: اصل وحدت است که به تلاطم کشورهای تفرقه افکن تبدیل شده و می‌خواهند با تفرقه اکنی امنیت کشور ما را از بین ببرند اما باید بدانند که ما راه شهدا را که اطاعت از ولی امر مسلمین و اصول اسلامی است را ادامه می‌دهیم و با همدیگر متحد هستیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در خصوص تودیع”سرهنگ پاسدار طالب رحیمی” فرمانده سپاه پیشین بوکان گفت: سرهنگ رحیمی کسی است که علاوه بر رشادت‌های زیاد در میدان جنگ و عملیات‌های مختلف ۶ ماه اسارت در سوریه را که اشرار و یادی استکبار بر او تحمیل کردند را به جان خریدند و فردی باتجربه هستند که دیروز هم به عنوان فرمانده جدید سپاه شهرستان مهاباد معرفی شدند و ” سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی” نیز ۱۰ سال سابقه عملیات در منطقه غرب کشور را دارند و جانشین فرمانده لشکر سپاه قدس گیلان بوده‌اند.

سردار شهسواری با توصیه به فرمانده جدید سپاه بوکان گفت: مردم بوکان رنج دوران کشیده‌اند و خون دل خورده‌اند و باید با آن‌ها صمیمی و ارتباط خوبی داشته باشید.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان هم در این مراسم با اشاره به اهمیت وحدت اظهار داشت: ما دیگر فقط روز وحدت را نداریم بلکه هفته وحدت را داریم که به فرمان امام راحل(ره) آن را به جا می‌آوریم و همه با هم هستیم.

سردار محمدعلی حق‌بین بیان کرد: باید آستانه تحمل را بالا ببریم و با همدیگر متحد باشیم، هر کس در روز انتخابات شعار خود را بدهد اما بعد از پیروزی در انتخابات همه باید دست به دست هم بدهیم.

سردار حق‌بین افزود: با خون شهدا و رشادت‌های مردم امنیت وجود دارد و مدافعان حرم هم این امنیت را پایدار کرده‌اند که ما باید آن را پاسداری کنیم تا نسل‌های بعدی هم بتوانند از آن استفاده کنند.

همچنین در پایان مراسم سردار شهسواری به همراه هیئت همراه از منزل شهید امیر جعفری از موسسان پیشمرگان کرد مسلمان دیدار و یاد و خاطره شهدا و شهیدان امیر جعفری را گرامی داشت.

ارسال نظرات