شام غریبان شهید گمنام شهرستان سلماس با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا و شورای تامین شهرستان و عموم مردم و بسیحیان سلحشور و خانواده های معزز و معظم شهدا در مصلی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۰۱۶۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مراسم باشکوه که با حضور همرزمان شهدا و خانواده معظم شهدا برگزار شد، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرائی طی سخنایی گفت: ۸ سال دفاع مقدس و عملیاتهای رزمندگان سراسر خاطره بود ما در طول جنگ چه رشادتها وخط شکنان در صف های نبرد دیدیم ما در جنگ معادلات دنیا را بهم زدیم معادلات ما عشق ولایتمداری بود و امروز صلابت وعزت ما در دنیا درمقابل استکبار مرهون خون شهداست و انشالله ما شرمنده شهدا نبوده باشیم.

حجت الاسلام سرایی گفت: جوانان ما به تابعیت از امام معادله دنیا را بهم زدند در مبارزه با استکبار این جوانان در دفاع مقدس خون دادند و باید محل رشادت و ایثار شهدا وجانفشانیهای آنها به نسل های بعدی گفته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا استان گفت: ما امروز یک رسالت داریم و همه باید تلاش کنیم که این آرمان ارزشمند(شهادت طلبی)را در جامعه خود پیاده کنیم و برای نسل آینده این آرمان را نهادینه سازیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا افزود: دشمن در هشت سال تحمیلی با بهره گیریی از تمامی ابزارهای نظامی پیشرفته دنیا نتوانست جوان های ما را از پای در آورد و دشمنان قسم خورده ما هر چه در توان داشتند در اختیار رژیم بعثی عراق می دادند و آنچه ما نیاز داشتیم از آن دریغ می کردند حتی سیم خاردار که بچه های ما نیاز داشتند از دادن آن به کشورمان در آن لحظه های حساس جنگ دریغ می کردند و رزمندگان ما با آن همه مظلومیت و با کمترین امکانات به مقابله با دشمن می پرداختند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: من هر جا شهید می بینم مخصوصا شهید گمنام اشک در چشمانم جاری می شود چرا که شهیدان گمنام در دنیا چیزی جز یک پلاک هم ندارند و مادران شهید را می بینم که چشم به را فرزندان خود هستند و این شهید گمنامی که در سومار شهید شده و در حال حاضر در این شهرستان به خاک سپرده شد حتی یک پلاک هم همراه خود نداشت.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به شهید رنگرز اشاره کرد و گفت: مادر ایشان به محض آمدن این شهید بعد از یک ساعت دار فانی را وداع کردند و به فرزند شهید خود پیوستند چه بسا مادران شهیدی که هنوز هم که هنوز است چشم به در خانه دوخته اند که فرزندش برگردد و شب ها را باید او به صبح می رساند.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در صحبت های سال 65 یک پیام عجیب دادند که به این مضمون بود: حسینیان آماده باشید درنگ امروز فردای اسارت باری را به همراه دارد نتیجه این جمله آن شد که بیش از صد هزار نیروی مخلص کارآمد شجاع وارد صحنه دفاع مقدس شدند و آن عملیات غرور آفرین کربلای پنج را انجام دادند.

در پایان برنامه با مداحی و سینه زنی عموم مردم خاتمه یافت.

ارسال نظرات