راشاتودی اعلام کرد:آرنولد شوارتزنگر به عنوان یک فعال محیط زیست و قهرمان زیبایی اندام اعلام کرد: شرکت‌های بزرگ نفتی را به جرم کشتار مردم در سراسر جهان به دادگاه خواهد کشاند.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۲۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، آرنولد شوارتزنگر بازیگر هالیوود، فرماندار سابق کالیفرنیا و فعال محیط زیست اعلام کرده است که قصد دارد شرکت‌های بزرگ نفتی را به جرم قتل عمد مردم در سراسر جهان به دادگاه بکشاند. شوارتزنگر گفته است: این مسئله برای ایجاد آلودگی هواست.

صنعت تنباکو سال‌های سال می‌دانست که استعمال دخانیات باعث مرگ مردم و مشکلات سلامتی و ابتلا به سرطان می‌شود اما آن را مخفی و تکذیب می‌کرد، اما در نهایت آنها به دادگاه کشانده شدند و برای این اقدام صدها میلیون دلار غرامت پرداخت کردند.

این بازیگر سینمای آمریکا افزود: شرکت‌های نفتی از سال ۱۹۵۹ به بعد و بر اساس مطالعات خود می‌دانند که فعالیت‌های آنها به گرم کردن زمین ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی منجر می‌شود و از همه بدتر اینکه آنها می‌دانستند این مسئله برای جان مردم مخاطره‌آمیز بوده و آنها را قربانی می‌کنند.

شوارتزنگر آورده است که وی در حال مذاکره با چند شرکت وکالت خصوصی و آماده‌سازی پرونده در این زمینه است.

وی گفت: ما به دنبال آنها خواهیم رفت و مثل اجل معلق بر سر آنها خراب خواهیم شد؛ چراکه به نظر من این خیلی بی‌مسئولیتی است که شما بدانید که محصولات تولیدی شما به قیمت جان مردم تمام می‌شود و شبیه تنباکو و سیگار روی آن علامت هشدار نزنید.

این ورزشکار سابق پرورش اندام آمریکا گفت: این اقدام حداقل به بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به استفاده از سوخت‌های فسیلی منجر شده و آنها را به سمت استفاده از سوخت‌های جایگزین تشویق می‌کند.

شوراتزنگر گفت: من فکر نمی‌کنم هیچ فرقی بین ورود غیرقانونی به خانه یک نفر و قتل وی یا اقدام شرکت‌های نفتی وجود داشته باشد و این یک قتل عمد است.

ارسال نظرات