در پی اخراج وزیر امور خارجه آمریکا بازارهای بورس آسیا به دلیل نگرانی از تشدید سیاست‌های تعرفه‌ای در کاخ سفید فرو ریخت.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۲۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸


به گزارش خبرگزاری بسیج، برکناری رکس‌تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا از سوی ترامپ بازارهای جهانی را هم بر هم زده است.

امروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به دلیل نگرانی از اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای بیشتر در آمریکا کاهش یافت چرا که سرمایه‌گذاران معتقدند وزیر جدید امور خارجه آمریکا بیشتر از سیاست‌های تولید داخل و اعمال تعرفه حمایت خواهد کرد. از سوی دیگر احتمال اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی از چین نیز افزایش بیشتری خواهد داشت. 

بر اساس این گزارش، فاصله گرفتن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری روی بازارهای بورس ارزش دلار را کاهش و قیمت اوراق قرضه را افزایش داد.

بر این اساس شاخص بازارهای بورس آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن کاهش 0.3 درصدی داشت و از بیشترین میزان یک و نیم ماه گذشته خود فاصله گرفت.

ارزش سهام استرالیا در اوایل امروز 0.8 درصد کاهش یافت همچنین شاخص نیکی ژاپن نیز افت 0.8 درصدی داشت و شاخص ؟؟؟ کره جنوبی نیز 0.7 درصد افت پیدا کرد. همچنین متعاقب برکناری وزیر امور خارجه آمریکا بازارهای والستریت نیز به هم ریخت. شاخص داوجوس کاهش 0.7 درصدی داشت و S&P نیز 0.6 درصد افت کرد. 

همچنین شاخص مزدک نیز کاهش یک درصدی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش ترامپ رکس‌تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور را روز گذشته پس از یکسری اختلافاتی که درباره سیاست‌های کره شمالی، روسیه و ایران داشتند برکنار کرد و رئیس سیا مایک پمپئو را به این سمت برگزید.

منتقدان اعلام کردند این اقدام ترامپ باعث ناپایداری و نوسان بیشتری خواهد شد و احتمال دارد زمینه اخراج افراد دیگری از میانه‌روهای کاخ سفید را که بیشتر بر تحکیم روابط آمریکا با همپیمانانش تأکید می‌کنند به همراه داشته باشد.

دو منبع آگاه اعلام کرد: علاوه بر این ترامپ تلاش می‌کند تا بر 60 میلیارد دلار محصولات وارداتی از چین تعرفه اعمال کند که این کالاها بیشتر تکنولوژی فن آوری، وسایل الکترونیکی و تلکام خواهد بود.

تحلیل‌گر بانک ANZ اعلام کرد: اخراج تیلرسون نگرانی‌هایی از اعمال سیاست‌های بیشتر تعرفه‌گرایی در دولت آمریکا ایجاد کرده است و چراغ سبز به آنهایی است که سیاست‌های تعرفه‌گرایی را دنبال می‌کنند. 

ارسال نظرات