فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: راهیان نور به عنوان یکی از گرانبهاترین میراث دوران دفاع مقدس است که می‌تواند ایستادگی و مقاومت مردم در آن دوران را به نسل‌های بعدی منتقل کند.
کد خبر: ۹۰۰۰۳۰۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ترویج و نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و انتقال اثرگذار آن به نسل جوان را از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانست و گفت: اردوی راهیان نور یک برنامه ملی مهم با محوریت تربیتی بوده و از بین‌بردن ارزش‌های مربوط به آن دوران از مهم‌ترین اهداف دشمنان است که حضور قشر جوان جامعه این امکان را از آنان دور می‌سازد.

وی افزود: راهیان نور به عنوان یکی از گرانبهاترین میراث دوران دفاع مقدس است که می‌تواند ایستادگی و مقاومت مردم در آن دوران را به نسل‌های بعدی منتقل کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با انواع ترفندها و با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی درصدد از بین بردن فرهنگ شهادت و دفاع مقدس و بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هستند که باید در این مورد هوشیار باشیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی استکبارستیزی را مهم‌ترین پیام دوران دفاع مقدس دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس را با تمام سختی هایش پشت سر گذاشتیم اما اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید و امروز ما در عرصه جهانی اثرگذار هستیم.

وی به اعزام کاروان‌های راهیان نور از استان مرکزی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 14 هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند و امسال نیز تاکنون حدود 9 هزار نفر از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه اعزام راهیان نور همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و استقبال خانواده‌های از اردوهای راهیان نور عمومی امسال پیش‌بینی می‌کنیم که 8 هزار نفر در قالب راهیان نور عمومی از استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و رزمایش‌های فرهنگی به منظور اثرگذاری هرچه بیشتر این اردوها گفت: در پادگان مسعودیه هر ساله سازمان بسیج به شکل مستمر برنامه رزمایشی اجرایی می کند که این رزمایش در طول چند شب تکرار میشود.

وی افزود: همچنین در برخی پادگان‌های سپاه‌های استانی نیز به شکل محدود برنامه‌ها و رزمایش‌های فرهنگی به منظور ملموس‌سازی شرایط دوران دفاع مقدس اجرایی می‌شود. و حتی منطقه «میشداغ» توسط ارتش برنامه‌های فرهنگی ویژه زائران راهیان نور اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان «بچه‌های آسمانی» در شلمچه ویژه کودکان برگزار می‌شود تا نسل آینده ساز انقلاب را با فرهنگ دفاع و مقاومت بیش از پیش آشنا سازد.

سردار سرتیپ پاسدار کریمی به یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب اشاره و خاطرنشان کرد: در منطقه عملیاتی والفجر 8، فاو، شلمچه، طلائیه، هویزه، دهلاویه، شرهانی، مهران و فکه راویان ثابت به روایتگری عملیات‌های انجام شده در این مناطق می‌پردازند که بیان شرایط و وضعیت دوران دفاع مقدس از بیان این روایتگران بسیار برای زائران اثرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات