خبرهای داغ:
سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس:

رئیس سازمان حج در خصوص حج ۹۷ و دیه شهدای منا گزارش می‌دهد

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان حج در فراکسیون متبوعش، اعلام کرد: گزارشی در خصوص حج ۹۷ و نتیجه مذاکرات پیرامون دیه شهدای منا ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۳۸۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در خصوص ظرفیت حج تمتع سال ۹۷، گفت: فراکسیون حج مجلس شورای اسلامی با آقای محمدی رئیس سازمان حج و مدیران ارشد این سازمان جلسه‌ای در این زمینه برگزار می‌کند؛ در این جلسه گزارش کاملی از اقدامات انجام‌شده در خصوص حج ۹۷ و نتیجه مذاکرات پیرامون دیه شهدای منا ارائه می‌شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امسال شرایط سیاسی ایران با عربستان نه‌تن‌ها بهتر نشده بلکه بدتر نیز شده است، اما تجربه سال گذشته نشان داد ما در برگزاری حج تمتع باوجود شرایط موجود موفق عمل کردیم.
حسینی بیان کرد: حضور زائران ایرانی در حج ۹۶ از دو نظر اهمیت داشت؛ از یک‌سو ایران از دنیای اسلام دور نشد و ارتباط خود را با حجاج ده‌ها کشور دنیا حفظ کرد و از سوی دیگر مردم از حجی که به آن‌ها واجب است محروم نشدند؛ بر اساس شرع مقدس اسلام نمی‌توان حج تمتع را تعطیل کرد مگر اینکه راه مسدود باشد و یا امنیت وجود نداشته باشد؛ درصورتی‌که امنیت تأمین شود حج باید برقرار شود.
سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به توفیقاتی که مسئولان ذی‌ربط در حج ۹۶ داشتند پیش‌بینی می‌شود سال ۹۷ نیز حج تمتع به‌درستی و با موفقیت برگزار شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها