چندی پیش از سوی بانک مرکزی برای کنترل نرخ تورم ارز و دلار شاهد پیش فروش گواهی سپرده گذاری یکساله ۲۰ درصد از سوی بانک های کشور بودیم.این امر موجب شد تا بخش قابل توجهی از نقدینگی به سمت بانک ها سرازیر شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۰۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج؛مقدمه: همواره نظامهای کنترل کننده مالی و پولی هر کشور برای هدایت  جریان نقدینگی از سازوکارهای مختلفی بهره مند می شوند. در کشور ما نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به کاهش نرخ سود بانکی نمود پس از این اتفاق نقدینگی و جریان پولی به بازارهای غیرمولد و تولیدی همچون ارز و دلار منحرف شد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اقدامی برای جذب دوباره نقدینگی و سرمایه به سوی بانک‌ها اقدام به اجرای طرح سپرده گذاری بلند مدت با نرخ سود ۲۰ درصد نمود این کار موجب شد تا بخش اعظمی از نقدینگی به سمت بانک‌ها سرازیر می  شود اما نکته اینجاست که این جذب سرمایه برای هر بانک هزینه بردار است لذا بانک صادرات ایران در قالب طرح های متنوع و جدید اقدام به جذب سرمایه از طریق سیاست‌های تشویقی با کمترین قیمت نمود. سیاست هایی که پول ها و سرمایه های مردم را جذب بانک صادرات می‌کند و این بانک در فرآیندی کنترل شده با مدیریت منابع مالی این سرمایه را در بخش‌های مختلف تولیدی به کار می‌گیرد.

 سیاست های تشویقی بانک صاردات برای جذب منابع ارزان قیمت/طرح طلایی بانک صادرات در خدمت مشتریان

گزارش بسیج حاکی از آن است که وقتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای کنترل نرخ تورم ارز و دلار پیش فروش گواهی سپرده گذاری یکساله ۲۰ درصدرا کلید زد این امر موجب شد تا انگیزه بسیاری را در بین سپرده‌گذاران ایجاد کرده و بخش قابل توجهی از نقدینگی به سمت بانک ها سرازیر شود. بر همین اساس برخی از مشتریان بانک صادرات  ایران به این بانک اعتماد کرده و سرمایه های بیشتری را برای سپرده گذاری در اختیار بانک قرار دادند.

این سیاست تشویقی در راستای اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتقال پول و سرمایه‌ها از بازار ارز به سمت بانکها بود اما بانک صادرات نیز در کنار این سیاست‌ها، برنامه‌ها و ساز و کار تشویقی در نظر گرفته تا ضمن توجه به رفاه مشتریان خدمات بیشتری به آنها ارائه کرده و سرمایه های شان را جذب کند.

بانک صادرات ایران برای تشویق مشتریان به جذب منابع ارزان قیمت  تلاش بسیاری می‌کند  و طرح های ویژه مختلفی را در نظر گرفته که به نفع مشتریان باشد.به عنوان مثال حساب جاری طلایی بانک صادرات ایران از جمله سیاست‌های تشویقی است  که بین ۲ تا 13 درصد و نرخ سود آن است.کسانی که در طرح طلایی بانک صادرات شرکت می کنند به صورت متنوع و با قابلیت‌های متفاوت، از سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده می کنند.

ارسال نظرات