خبرهای داغ:
مدیرکل محیط زیست استان قم مطرح کرد
مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: لازم است حریم شهر قم مشخص شود و سپس اقدام به استقرار صنایع پیرامون شهر کرد تا تهدیدی برای شهر به همراه نداشته باشد.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۰۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
تعیین حریم شهر قم برای استقرار صنایع
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تورج همتی با اشاره به عوامل آلودگی هوای قم اظهار کرد: واحد‌های آلاینده صنعتی پیرامون شهر قم مستقر هستند و آلودگی هوا را به همراه دارند که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است حریم شهر قم مشخص شود و سپس اقدام به استقرار صنایع پیرامون شهر کرد تا تهدیدی برای شهر به همراه نداشته باشد.

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه ساماندهی واحد‌های صنعتی از جمله موارد مهم است گفت: به عنوان مثال در جاده اراک و کاشان صنایع کانی غیرفلزی مستقر است که می‌تواند آلودگی‌هایی ایجاد کند.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: این نیروگاه داخل شهر واقع شده در حالی که در زمینه جانمایی نیروگاه باید توجه داشت که نیروگاه در مسیر وزش باد واقع نشده باشد.

همتی به عوامل آلودگی هوای قم اشاره کرد و افزود: آلودگی هوا ۳۰ درصد مربوط به نیروگاه قم، ۳۰ درصد حمل و نقل خودروها، ۳۰ درصد مربوط به ریزگرد‌ها و ۱۰ درصد مربوط به صنایع است.

وی با بیان اینکه تردد خودرو‌ها نقش بسیار کلیدی در کیفیت هوا دارد گفت: با توجه به تردد و عبور خودرو‌ها از ۱۷ استان کشور کیفیت هوای استان کاهش پیدا کرده که در این زمینه خودرو‌های فرسوده بیشترین تأثیر را در آلودگی هوا دارند.

مدیرکل محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس آمار‌ها قم در حال حرکت به سمت کلانشهر‌های آلوده است و متأسفانه بروز هوای ناسالم در سطح شهر برای مردم خطرآفرین است و افراد هنگام آلودگی هوا باید نکاتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به قانون هوای پاک گفت: دستگاه‌ها باید بر اساس وظایف خود که در این قانون مشخص شده عمل کنند تا شاهد کاهش آلودگی هوای استان باشیم و همچنین به استقرار صنایع آلاینده پیرامون شهر اجازه داده نشود.
ارسال نظرات