عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

سخنان عجیب معاون بانک مرکزی سرمایه را از بانک منحرف کرد!

عاشوری گفت: معاون بانک رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی مصاحبه ای اعلام کرد؛دولت و بانک مرکزی در قبال سپرده های مردم هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۱۷
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

ناصر عاشوری، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سیاست انقباضی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای جهت دهی نقدینگی از بازار ارز به بانک های کشور و کنترل نرخ تورم و قیمت دلار گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای کنترل و نظارت بر نرخ تورم گاهی از  سیاست های انقباضی و جمع‌آوری نقدینگی استفاده می کند.

 

وی افزود: شیوه عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این صورت است که برای ایجاد تشویق و انگیزه در بین مردم و مشتریان سعی دارد تا با افزایش نرخ سود انگیزه و وسوسه ای  را در بین افراد ایجاد کرده تا نقدینگی و پول های خود را به بانک ها منتقل کنند.

 سخنان عجیب معاون بانک مرکزی سرمایه را از بانک منحرف کرد!

عاشوری تصریح کرد: از طرفی با توجه به شرایط پیچیده و بهرنجی که موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کشور ایجاد کرده اند و به تعهدات خود عمل نمی کنند؛ اغلب مردم کشورمان نگران هستند و نمی دانند پول های خود را در کدام بخش سرمایه گذاری کنند.از طرفی نیز  معاون بانک رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی مصاحبه ای اعلام کرد؛دولت و بانک مرکزی در قبال سپرده های مردم هیچ گونه مسئولیتی ندارد نگرانی و تشویش را در بین مردم افزایش داد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: این سخن موجب شد تا بسیاری از مردم نقدینگی و پول های خود را از بانک ها خارج کرده و به بازارهای دیگر و کاذب ببرند لذا نقدینگی از بانک ها کاسته شده و آنها را با مشکل مواجه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار