مبارزه با قاچاق کالا با هدف تخریب فرهنگ جامعه، نیازمند اقدام متعهدانه همه دستگاه ها و کوشش ویژه با ظرفیت اجرایی مناسب است.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۵۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، استاندار مازندران در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا را از مشکلات بزرگ دنیا و کشور اعلام کرد و گفت: پدیده قاچاق کالا آسیب زیادی به تولید، اشتغال و سلامت جامعه وارد می کند.
محمد اسلامی قاچاق کالا را از توطئه های دشمن برای تخریب فرهنگ جامعه دانست و افزود: به حداقل رساندن آسیب پذیری در گرو داشتن اهداف کمی بوده و نیرو های انتظامی، امنیتی و نیرو های داوطلب مردمی و بسیج از ظرفیت های بسیار خوب در مقابله با پدیده قاچاق کالا در سطح استان برخوردار هستند.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به اینکه تامین سوخت در حوزه کشاورزی در اولویت رسیدگی به مشکلات کشاورزان قرار دارد گفت: توزیع سوخت کشاورزی با دستور استاندار و همکاری دستگاه های آب منطقه ای جهاد کشاوزی و شرکت نفت انجام شدد.
پیر فلک با اشاره به ساماندهی و پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی با عمر 25 سال در مازندران با بیان اینکه سوخت واحد های ایزوگام با هماهنگی شرکت نفت تامین شده است افزود: سوخت واحد های معدن در غرب و شرق این استان که دارای مجوز فعالیت هستند تامین و از فعالیت واحد های معدن غیر مجاز جلوگیری می شود.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به اینکه چاه های دارای پروانه تامین اعتبار می شوند گفت: با هماهنگی آب منطقه ای و تایید فنی این چاه ها شناسه موقتی گرفته تا برای دریافت سوخت مشکلی نداشته باشند.
پیر فلک با اشاره به وجود بحران آب در برخی مناطق مازندران و استفاده از کشت های جایگزین و کم آب افزود: توجه به نبود پدیده قاچاق در فرآورده های شیلاتی به ویژه ماهیان خاویاری، عرصه های جنگلی و چوب در حوزه منابع طبیعی، پرندگان مهاجر و نادر در حوزه محیط زیست، کود و سم های تقلبی و مرکبات و گل های تزیینی و آپارتمانی در حوزه کشاورزی از اولویت های مبارزه با قاچاق کالا در سال 97 است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران به کشف و ضبط 400 میلیارد ریال کالای قاچاق امسال در این استان و تشکیل 42 هزار فقره پرونده در این ارتباط اشاره کرد و گفت: کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با 10 درصد افزایش، به 30 درصد رسیده است.
حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف 3 تن انواع مواد مخدر و دستگیری 13 هزار نفر به تناسب جرایم افزود: هزار و 629 طرح در حوزه پاک سازی مناطق آلوده این استان امسال اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها