به منظور توسعه نوغانداري در فریدونکنار:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار از توزيع چهار هزار اصله نهال توت براي توسعه نوغانداري و پرورش کرم ابریشم در روستاهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۶۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد هادي زاده با تاکید بر ترویج طرح های اشتغالزایی از جمله ایجاد و توسعه توتستان ها و نوغانداری و اهمیت جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گفت: چهار  هزار اصله نهال توت در روستاهاي ازباران، سوته، طوله سرا، بي نمد، منقارپي و زاهدكلا براي توسعه نوغانداري ميان كشاورزان اين شهرستان به صورت رايگان توزيع شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار، مشاغل خانگی را به لحاظ ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات، باعث تنوع و دگرگونی در اقتصاد هر کشوری دانست و افزود: کاهش مشکل بیکاری، کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، نداشتن نیاز به سرمایه زیاد برای اشتغال، توسعه ظرفیت صادرات کشور، افزایش درآمد خانوار، اشتغال محوری، توسعه خلاقیت و نوآوری را از دیگر ویژگی های مشاغل خانگی است.
محمد هادي زاده با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم آسان ترین رشته در بخش کشاورزی است گفت: دوران بهره برداری 35 تا 40 روز بوده و کلاس های آموزشی نوغانداری با همکاری مروجان پهنه ها در روستاهای این شهرستان اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها