اقتصاد مقاومتی؛

پرورش و تولید مرغ و تخم مرغ ارگانیک

خبرگزاری بسیج: روز به روز بر محبوبیت غذاهای ارگانیک افزوده می شود. در یک کلام، غذای ارگانیک غذای پاک، ایمن تر، مغذی تر و عاری از افزودنی های شیمیایی است.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۳۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰

  محصولات ارگانیک بدون کودها و آفت کش های شیمیایی تولید می شوند و دام و احشام ارگانیک بدون آنتی بیوتیک ها، هورمون های رشد و دیگر داروها پرورش داده می شوند. غذای ارگانیک اصلاح ژنتیکی نشده و در معرض تابش قرار نمی گیرند.

امروزه با توجه به شیوع بیماریهای مختلف و صعب العلاج و ردپای غذا بعنوان یکی از دلایل مهم در ابتلا به بیماریها نگاهها را به سمت غذای ارگانیک بعنوان یک اقدام پیشگیرانه مهم معطوف کرده است و تولید این نوع محصولات یکی  از پایه های اقتصاد مقاومتی است.

در این میان  توجه به سهم مرغ و تخم مرغ بعنوان مهمترین منبع تامین پروتئین یک فرصت سرمایه گذاری سودآور جدید بعنوان تولید مرغ و تخم مرغ ارگانیک پدید اورده است.

تولید این نوع مرغ می تواند هم با پرورش جوجه های ماشینی و هم محلی صورت پذیرد اما با توجه به ارگانیک بودن محصول نباید در فرایند تولید از هیچگونه هورمون و یا تقویت کننده  و دان و آنتی بیوتیک شیمیایی بهره برد .

هر تخم مرغ ۲۰۰ تومن سود دارد

هر تخم نطفه دار ۴۰۰ تومن سود دارد

هر جوجه یکروزه ۸۰۰ تومان سود دارد

هر جوجه یک ماهه ۱۶۰۰ تومان سود دارد

هر جوجه سه ماهه ۴۸۰۰ تومان سود دارد

فضای مورد نیاز برای یک مزرعه ۳۰۰ قطعه ای حدود ۱۰۰متر و بهتر است که مسقف و کاملا محصور باشد به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و پیشگیری از تماس با پرنده های وحشی ناقل بیماری که میتوان از ساختمانهای مستهلک و بلااستفاده بهره گرفت

هزینه مورد نیاز جهت آبخوری و دانخوری حدود ۱۰۰ هزارتومان است.

       

ارسال نظرات
آخرین اخبار