مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از انتشار یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتاب در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۳۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور در تشریح این خبر اظهار کرد: در ١١ماه نخست سال ١٣٩٦ تعداد یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتاب منتشر شده که این آمار در 10 ماه نخست سال گذشته یک هزار و ١٩٨ عنوان بوده است و بر این اساس نشر استان با ١٢ درصد افزایش، نسبت به ١١ ماه نخست سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: شمارگان کتاب در ١١ ماه نخست١٣٩٦ یک میلیون و ٥٤٢ هزار و ٥٠١ عنوان می باشد و این در حالی است که  تعداد شمارگان کل کتاب در ١٠ ماه نخست سال ٩٥ یک میلیون و ٣٤١ هزار و ٢٠٠ عنوان بوده است که در مقایسه با سال گذشته  و در خصوص شمارگان کتابها رشد١٢ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: از نظر تعداد تالیف در  ١١ ماه نخست سال ١٣٩٦، تعداد یک هزار و ١٤٤ عنوان کتاب تالیف شده اند ، که در مقایسه با تالیفی های ده ماه نخست سال ٩٥ که یک هزار و ٤٩ عنوان بوده ،با افزایش ٩درصد ی  مواجهیم.

وی اضافه کرد: ٢٠٢ عنوان کتاب در سال ٩٦ ترجمه شده است که این رقم در سال ٩٥  یکصد و چهل و نه عنوان بوده ، و از این حیث  ضریب تغییرات  سال١٣٩٦ نسبت به سال گذشته ٣٦ درصد می باشد.

این مقام مسئول گفت: در ١١ ماه نخست سال ٩٦ تعداد چاپ اول یک هزار و ١٥١ مورد  است که این رقم در ده ماه نخست سال ٩٥ یک هزار و چهار  عنوان بوده که با این احتساب  ١٥ درصد افزایش داشته است.

محمد پور اعلام کرد: بر اساس این آمار، از نظر تجدید چاپ در ١١ ماه نخست سال ١٣٩٦، تعداد ١٩٥ عنوان کتاب بیش از یک بار به چاپ رسیده‌­اند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کتاب های منتشر شده در بازه زمانی مورد بررسی از سوی ١٣٣ ناشر انتشار یافته که از این تعداد ١٢٢ ناشرو ١١ مورد هم ناشر مولف بوده اند. افزود: بر اساس آمار اعلام شده در یازده ماه نخست سال ١٣٩٦ از کل یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتب منتشره در سطح استان ، بیشترین پراکندگی جغرافیایی انتشار کتاب ها با یک هزار و ٢٦٥ عنوان در تبریز روی داده و بعد از آن شهر های اهر با ٢٨ عنوان، بناب٢٧، مراغه ٢٠، میانه ٢، مرند ٢ و هشترود دو عنوان کتاب منتشره را به خود اختصاص داده اند.

 

 

ارسال نظرات