تنوع شیرینی در ایام نوروز نباید افزایش یابد

کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه در بحث خرید شیرینی نیز باید دقت شود،گفت: تنوع شیرینی در ایام نوروز نباید افزایش یابد.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۶۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمیدرضا شیرآشتیانی در گفت‌وگویی با توجه به فرارسیدن ایام نوروز اظهار کرد: توصیه مهم در بحث خرید شیرینی عید این است که از انواع زیادی نباشد بلکه از یک یا دو نوع باشد؛ چرا که بیشتر شیرینی‌ها توسط افراد خانواده مصرف می‌شود که منجر به افزایش وزن فرد می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث خرید شیرینی نیز باید دقت شود، اضافه کرد: تنوع شیرینی در ایام نوروز نباید افزایش یابد.

کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه سلامت آجیل نیز بسیار مهم است، افزود: افراد باید توجه کنند آجیل براق، رنگی،کپک زده، کهنه نباید و همچنین زیاد شور هم نباشد.

شیرآشتیانی با اعلام اینکه بهتر است آجیل خام مصرف شود، اظهار کرد: موضوع مهم در بحث مصرف آجیل که اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد این است که هر ۱۰۰ گرم آجیل موجب بالا رفتن ۵۰ گرم از وزن بدن می‌شود پس آجیل به شدت موجب چاقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همه سفره‌های عید میوه‌ وجود دارد حتی اگر بیش از حد مصرف شود باز هم به اندازه آجیل و شیرینی تاثیر منفی ندارند، بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام معمولا مهمانی‌ها بسیار زیادی برگزار می‌شود افراد سعی کنند غذاها را سبک‌تر مصرف کنند.

شیرآشتیانی در پایان گفت: ورزش کردن در ایام نوروزی مورد تاکید است و با ورزش می‌توان بخشی از اثرات منفی شیرینی و آجیل را جبران کرد ولی باید به این مهم توجه کنیم اگر یک عدد شیرینی بخوریم ۱۰ دقیقه باید نرمش کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها