خبرهای داغ:
شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را مسدود کرده است.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۷۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ظاهرا شرکت آمریکایی اپل تحت تاثیر فشارهای دولت این کشور دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه مجازی نرم افزارهای موبایلی اپل (اپ استور) را مسدود کرده است. این اقدام که ظاهرا به طور کاملا داوطلبانه صورت نگرفته، پس از آن رخ می دهد که حدود 2 سال پبش برخی از محدودیت های دولت آمریکا در زمینه نرم افزارهای ایرانی برداشته شده بود.

به گفته طاهری و چند توسعه دهنده دیگر نرم افزارهای تلفن همراه، کاربران ایرانی ای که بخواهند وارد فروشگاه مجازی اپ استور شوند، با یک پیغام خطا مواجه می شوند. در هنگام تلاش برای ورود به اپ استور با یک آدرس آی پی ایرانی این پیام ظاهر می شود: «اپ استور در کشور و منطقه ای که شما در آن قرار دارید خارج از دسترس است.» قبلا کاربران ایرانی قادر به مشاهده و دانلود نرم افزارهای ارائه شده در اپ استور بودند.

شرکت اپل حضور رسمی در ایران ندارد و مانند دیگر شرکت های آمریکایی مدت هاست که از همکاری تجاری با ایران منع شده است. پیشتر در ژانویه 2017 شرکت اپل به بهانه پیروی از مقررات تحریمی دولت آمریکا مانع از عرضه نرم افزارهای توسعه دهندگان ایرانی در اپ استور شده بود. این محدودیت ها در ماه اوت 2017 نیز ادامه یافت و اپل اعلام کرد که نمی تواند میزبانی، توزیع یا همکاری تجاری با نرم افزارها یا توسعه دهندگان مرتبط با ایران را بر عهده بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها