رئیس جمعیت هلال‌ احمر تنکابن از ارائه خدمات در بخش گردشگری و سلامت به مسافرین نوروزی 97 در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۰۵۸۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از تنکابن24، جواد دیلم‌صالحی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر شهرستان تنکابن در دو حوزه سلامت و ایمنی مسافرین نوروزی به محوریت سازمان جوانان هلال‌احمر و حوزه امداد و نجات فعالیت دارد، اظهار کرد: امسال قرار شد علاوه بر حضور جوانان داوطلبان و حوزه امداد، تعدادی از دستگاه‌های همکار ازجمله اورژانس و آتش‌نشانی نیز در کنار ما قرار گیرند.

وی با بیان اینکه کمپی در ورودی شهر در حوزه ایمنی و سلامت فعال می‌شود، افزود: در حیطه مسافرین نوروزی سعی داریم مجموعه‌ای را فراهم کنیم که علاوه بر بخش گردشگری و راهنمایی سفر، در حوزه سلامت نیز یک نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تنکابن اضافه کرد: طرحی نو با استقرار تیم توانای امدادگران در حوزه جوانان و داوطلبان راه‌اندازی خواهیم کرد و همچنین یک تیم واکنش سریع با محوریت بانوان تشکیل داده و همین تیم را در سایر ادارات تسری می‌دهیم.

این مسئول یادآور شد: در حوزه امداد و نجات دو پایگاه ثابت یکی در خشکداران ورودی شهرستان و دیگری نیز در محور گردشگری دوهزار و سه‌هزار به‌صورت ثابت مستقر هستند.

دیلم‌صالحی ادامه داد: امسال نیز همچون سنوات گذشته بحث بازآموزی نجاتگران در سه مرحله انجام شد و بازآموزی سرتیم‌ها در دو مرحله در استان اردبیل به‌صورت کشوری صورت پذیرفت.

وی با اشاره به شیوه‌های نو در فعالیت امداد و نجات امسال، عنوان کرد: دو تیم سیار موتوری نجاتگر در محور کمربندی با محوریت شهرداری شیرود مستقر می‌کنیم تا بتوانیم حداکثر ایمنی را در حوزه امداد و نجات فراهم کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تنکابن با تأکید بر لزوم همراهی همه‌ی دستگاه‌ها، تصریح کرد: توافقات خوبی براساس تصمیمات کمیته تخصصی امداد و نجات متشکل از کمیته‌های دهگانه تسهیلات سفر به ریاست جمعیت هلال‌احمر حاصل‌شده و مقدمات کار فراهم و لیست کشیک خدمات‌رسانی آماده و به فرمانداری و برخی ادارات ارسال شد.

این مسئول با اشاره به اینکه با کمک دستگاه‌های دیگر بتوانیم حداکثر ایمنی و سلامت حوزه گردشگران و شهروندان را در سال جدید فراهم کنیم، بیان کرد: طرح بهرفت (بهبود رفتار ترافیکی) یکی از برنامه‌های سال جدید در کمپین ایمنی و سلامت است.

دیلم‌صالحی ادامه داد: در این طرح تمام مسئولان شهری و شهروندان میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده و به این کمپین می‌پیوندند تا بتوان یک کار فرهنگی در راستای بهبود رفتار ترافیکی انجام داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمپ‌های نوروزی امسال از 28 اسفند به‌طور هم‌زمان افتتاح می‌شود، گفت: تمام این تلاش‌ها منوط به همراهی مردم در پای‌کار و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها