نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دولتمردان باید با بررسی نقاط ضعف سال های قبل ، در سال جدید افق جدیدی برای خدمت به مردم باز کنند و برای آینده این کشور با وجود دشمنان متعدد برنامه ریزی کنند .
کد خبر: ۹۰۰۰۶۰۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با بیان اینکه اسلام هرگز به دنبال جنگ و خون ریزی نیست، گفت: اسلام با انسانیت، آزادی، عدالت، ساده زیستی، تقوا و معونیت پیش رفته است و امروز هم باید همین فرهنگ را در جهان ترویج دهیم.

وی افزود: همه ما در برابر اسلام، قرآن، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مسئولیت داریم، تنها وظیفه ما مجاهدت در درون اسلام نیست بلکه باید برای همه بشریت مجاهدت داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خودسازی و مایه آبروی ائمه اطهار بودن را عامل انجام این مسئولیت دانست و گفت: تربیت کردن شهید مطهری‌ها و سردار سلیمانی‌ها به تمام عالم می‌ارزد؛ پس بایستی از فرصت کنونی برای تربیت خود و خودسازی برای انجام مسئولیت خود استفاده کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نباید فریب تجملات را خورد، گفت: آنچه مهم است پاکیزگی رفتاری، دورنی و قلبی و دوری از هوای نفسانی، معصیت، رذایل، جهاهت، تکبر و خودخواهی است.

وی افزود: خداوند را شاکریم که امسال آغاز بهار با سال اولیا خداوند(ماه رجب) تقارن یافته است، اولیای خدا سلوک خود را از ماه رجب آغاز می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را برد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: صله رحم را که بسیار مورد تاکید دین اسلام است را باید در ایام نوروز قدر دانست و احسان داشت، احسان عامل دفع بلا، افزایش برکت و شفیع قیامت است.

وی افزود: در چهلمین سال پبروزی انقلاب باید دولتمردان فعالیت بیشتری داشته باشند و همچنین در تمامی نقاط کشور و استان‌ها برنامه‌ریزی لازم برای ارائه کارنامه‌ای با عظمت از انقلاب و تصمیم جدی برای 10 سال بعد جهت جبران نواقص و کسب پیروزی بیشتر اتخاذ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید برای توطئه‌های دشمن تدبیر داشت و به مانند گذشته اقتدار، انسجام و وحدت مالی را افزایش بخشید.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری گفت: این خبر بشارتی برای مردم استان مرکزی و حتی استان‌های همجوار است، اما باید بحث پیشگیری و تحقیق و پژوهش در جهت مقابله با افزایش سرطان مورد توجه قرار داد.

وی افزود: 50 درصد سرطان‌ها با پیشگیری ممکن است؛ با وجود تاکید بر پیشگیری که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در این راستا موثر است، اما باید امکانات درمانی را فراهم کرد و خیرین باید در مسیر حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/  

ارسال نظرات