خبرهای داغ:
امام جمعه مرند با اشاره به کند شدن روند اجرای طرح انتقال آب رسانی از ارس به دشت مرند، خواستار توجه و تحرک بیشتر مسئولان برای تسریع در اجرای این طرح شد.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۱۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

 

حجت الاسلام علی نعمت زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه مرند ، افزود: هم اکنون چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این طرح نیاز است، اما در زمینه اجرای این طرح به مردم درست اطلاع رسانی نشده و برخی مسوولان در این زمینه مقصر هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی حدود 6 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: این طرح یک طرح بزرگ و تحت نظر مقام معظم رهبری است که با دستور ایشان8 میلیارد دلار از صندوق توسعه، جهت ساماندهی آب های مرزی ایران اختصاص پیدا کرد.
حجت الاسلام نعمت زاده اظهار کرد: سهم شهرستان مرند از انتقال آب مرزی ارس ابتدا 24 هزار هکتار بود که به 16 هزار و 150 هکتار کاهش پیدا کرد و این رقم در نهایت به خاطر محدودیت منابع مالی به 9 هزار و 570 هکتار رسید.
وی گفت: آب مشروب حاصل از طرح انتقال آب ارس به شهرهای مرند، تبریز و شبستر اختصاص دارد و مردم مرند نیز از این آب بهره مند خواهند شد، البته آب کشاورزی نیز تنها به دشت های هرزندات و یکانات شهرستان مرند اختصاص پیدا خواهد کرد.
امام جمعه مرند با بیان اینکه پیشرفت عملیاتی پروژه انتقال آب ارس در این سه سال اخیر چشمگیر بوده است، افزود: در جلسه ای در تهران با حضور مسوولان وزارت نیرو مقرر شد یکهزار میلیارد ریال هم به طرح انتقال آب ارس اختصاص پیدا کند.
حجت الاسلام نعمت زاده گفت: نباید خدماتی که در انقلاب اسلامی صورت گرفته، با برخی ندانم کاری ها و دعواهای انتخاباتی مخلوط شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها