امام‌جمعه یزد راهیان نور را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ مقاومت و آشنا کردن نسل جوان باارزش‌های انقلابی و اسلامی دانست
کد خبر: ۹۰۰۰۶۲۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به توطئه‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی در کشور، در طی یک سال گذشته؛ تصریح کرد: دشمنان انقلاب و کشور از هر طریقی به دنبال تضعیف نظام و ایجاد اختلاف در جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه عنایت خداوند و بصیرت و هوشیاری مردم تا به امروز باعث شده تا فتنه‌های و توطئه‌های دشمنان بی‌اثر بماند، افزود: مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند و برای حل معضلات آن‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

امام‌جمعه یزد همدلی و اتحاد بین مسئولین و اقشار مختلف مردم را ضرورت پیشرفت و تعالی کشور دانست و عنوان کرد: استکبار جهانی همواره برای نفوذ در ارکان مهم تصمیم‌گیری و ایجاد اختلاف و دودستگی در کشور برنامه داشته است و هیچ‌کس نباید نسبت به این توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها غافل و بی تفاوت باشد.

وی ادامه داد: مسئولین در هر پست و مقامی، و نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی باید بدانند که حزب‌بازی و سیاست زدگی آفت کار آن‌ها است.

ناصری بابیان اینکه اگر مسئولی کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و برای کشور و جامعه مفید است؛ منافع حزبی و سیاسی نباید باعث کنار گذاشته شدن آن مسئول شود، یادآور شد: نیروهای خوش‌نام و کارآمد کشور باید حفظ و حمایت شوند، نه اینکه با بهانه‌های ساختگی کنار گذاشته شوند.

لزوم نظارت بیشتر بر بازار شب عید

ناصری در ادامه بابیان اینکه در آستانه سال نو و ایام عید نظارت بر بازارها باید افزایش پیدا کند، یادآور شد: دراین‌بین به قشر محروم و مستضعف جامعه باید توجه بیشتری شود و نیازهای آن‌ها در این ایام برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بازاریان یزد همواره خوش‌نام بودند، تصریح کرد: در این ایام نیز خوش‌نامی بازاریان باید حفظ شود و کسبه باید انصاف را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان از تلاش مسئولین و بازرسان در کنترل قیمت‌ها و تأمین اقلام موردنیاز مردم تشکر کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا هم‌وطنان و هم شهریان ما در آستانه سال نو مشکلی نداشته باشند.

ناصری بر ضرورت حفظ عزت و معنویت یزد در برنامه‌های متنوع و جشن‌ها و مراسمات گردشگری استان تأکید کرد و اظهار داشت: این مهم نیز باید موردتوجه جدی قرار بگیرد.

مسئولان به مشکلات هر دو استان یزد و اصفهان در زمینه آب توجه کنند

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطعی آب انتقالی یزد به دلیل شکسته شدن لوله انتقال آب افزود: با تلاش و پیگیری مسئولان استان یزد و اصفهان این مشکل به‌ سرعت حل شد و امیدواریم دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

ناصری با قدردانی از پیگیری مسئولان اصفهان در این راستا و تلاش‌های مدیران استان یزد، یادآور شد: مردم و مسئولان هر دو استان بدانند که باید نیازها و حقوق هر دو استان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: مسئولان هم بحران تأمین آب آشامیدنی در استان یزد را که بسیار جدی است، مدنظر قرار دهند و هم مشکلات و خواسته‌های مردم و کشاورزان اصفهان را به شیوه منطقی پیگیری کنند.

راهیان نور؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ مقاومت در بین جوانان

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور در این ایام، ضمن تقدیر از کادر اجرایی این حرکت عظیم فرهنگی؛ یادآور شد: در این راستا ایجاد شرایط حضور اقشار مختلف مردمی به‌خصوص جوانانی که بافرهنگ ارزشی فاصله‌دارند باید موردتوجه قرار بگیرد.

ناصری راهیان نور را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ مقاومت و آشنا کردن نسل جوان باارزش‌های انقلابی و اسلامی دانست و عنوان کرد: همواره این اردوها و حضور جوانان در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس برکات فراوانی به همراه داشته است.
ارسال نظرات